חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הגיע הזמן לאשר את העסקה": משפחות החטופים יפגינו הערב בתל אביב

משפחות החטופים עסקה
מחאה לשחרור החטופים בת"א קרדיט: ללא

משפחות החטופים צפויות להפגין הערב (שבת) בכיכר חטופים בתל אביב בדרישה להגיע לעסקה לשחרור את יקיריהם, יום לאחר שנערכו שיחות בין גורמים ישראליים למצרים, בהן הבהירו בישראל: "זה או הסכם – או רפיח"

פורום משפחות החטופים והנעדרים (מארגני העצרת) מסרו בהצהרה כי הסכם להבטחת שחרורם של החטופים המוחזקים בעזה הוא "יעד לאומי עליון".

קרדיט: ללא

"זה הזמן להפגין באמצעות מעשים ששחרור החטופים הוא יעד לאומי עליון", נמסר מהפורום. "ישנה תמיכה ציבורית רחבה בקרב כל חלקי החברה בישראל לאשר עסקה להשבת כל החטופים".

המארגנים ציינו כי העצרת תתקיים בכיכר חטופים בתל אביב בשעה שמונה בערב.

מחאה לשחרור החטופים בת"א קרדיט: ללא

בין הדוברים צפויים להיות עינת זנגוקר – אמו של החטוף מתן זנגוקר, אלי שטיבי – אביו של החטוף ידן שטיבי, מירב לשם גונן – אמו של החטוף רומי גונן ודני מירן – אביו של החטוף עומרי מירן.


משפחות החטופים מחכות, ובישראל מבהירים: "זה או עסקה – או רפיח"

בתוך כך, השיחות בין ישראל למצרים הסתיימו ביום שישי, כאשר ישראל, לפי הדיווחים, התריעה כי זהו "הניסיון האחרון" להגיע להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים לפני שתתחיל את המתקפה המתוכננת שלה ברפיח.

גורם ישראלי בכיר אמר ל-ynet כי המצרים נראים נכונים ללחוץ על ארגון הטרור חמאס להגיע לעסקה, וכי "ברקע, יש כוונות רציניות מאוד מצד ישראל להתקדם ברפיח".

ישראל הודיעה למתווכים: 33 חטופים, או שצה"ל יכנס לרפיח

הגורם הישראלי אמר שישראל הזהירה כי היא לא תסכים לגרירת רגליים מצד חמאס, ובמיוחד מצד מנהיגה בעזה יחיא סינוואר, בניסיון עסקת חטופים בניסיון לדחות את הקץ ולעכב את המבצע של צה"ל ברפיח.

הגורם אישר שישראל מוכנה להסתפק בפחות מ-40 החטופים החיים כפי שהוצע קודם לכן, אך גם שהיא לא תסכים לשחרור של רק 20 חטופים, כפי שחמאס הציע, לפי דיווחים, במגעים עקיפים האחרונים.

קרדיט: דובר צה"ל

כך או כך – דווח כי ישראל מאמינה כי בשלב זה חמאס מחזיק ב-33 חטופים חיים העונים על ההגדרה של "הומניטארית" – כלומר, נשים, ילדים, גברים מעל גיל 50 וחולים – ומתעקשת שכולם ישוחררו.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן