חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חמאס: "קיבלנו את ההצעה הישראלית – נלמד אותה ונשיב"

הזדמנות אחרונה חמאס
מחבלי חמאס. קרדיט: Hadi Mohammad. Creative Commons Attribution 4.0

חמאס קיבל את תגובת ישראל הרשמית להצעת הפסקת האש האחרונה שהוגשה, וילמד אותה לפני הגשת תגובה משלו, כך אמר סגן ראש חמאס בעזה בהצהרה.

"חמאס קיבלה היום את התגובה הרשמית של הכיבוש הציוני להצעה שהוגשה למתווכים המצריים והקטארים ב-13 באפריל", אמר ח'ליל אל-חיה, השוהה כיום בקטאר, בהצהרה שפורסמה על ידי הארגון.

קרדיט: דובר צה"ל

לאחר יותר משישה חודשים של לחימה בעזה, המשא ומתן עדיין תקוע, כאשר חמאס מתעקש על דרישתו שכל הסכם יביא לסיום המלחמה.

אל-חיה לא פירט את תוכן התגובה הישראלית, אך אמר שחמאס "תלמד אותה ותגיב בהתאם". הוא הוסיף שחמאס "מחויבת להשיג הפסקת אש צודקת ומקיפה שתביא לסיום הסבל של עמנו".

קרדיט: דובר צה"ל

כזכור- ישראל וחמאס ניהלו משא ומתן עקיף דרך מתווכים מצריים וקטארים מאז הפסקת האש שהוכרזה ב-7 באוגוסט 2023, אך עד כה לא הצליחו להגיע להסכם נוסף.

בתוך כך נציין כי גורם מדיני בכיר, צוטט אמש (שישי) באומרו שישראל הבהירה למתווכים המצרים, ובאמצעותם ליחיא סנוואר, מנהיג חמאס בעזה, ש"זה הרגע האחרון" לעסקה (בה ככל הנראה ישוחררו 33 חטופים), אחרת צה"ל יפתח במבצע קרקעי ברפיח.

ישראל הודיעה למתווכים: 33 חטופים, או שצה"ל יכנס לרפיח

הגורם המדיני הוסיף שישראל לא מוכנה לסבול יותר את גרירת המשא ומתן מצד סינוואר. "זה יהיה עסקה או רפיח", אמר הבכיר. סינוואר, האדריכל של טבח ה-7 באוקטובר, מסתתר ככל הנראה במערך המנהרות של חמאס באזור רפיח, כאשר החטופים מוחזקים בקרבתו כמגן אנושי.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן