חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח: ישראל תקפה הלילה באיראן – שלא צפויה להגיב

ישראל תקפה באיראן
אילוסטרציה: אנספלאש

ישראל תקפה באיראן: פיצוצים עזים נשמעו ליד העיר האיראנית איספהאן לפנות בוקר, ככל הנראה בתגובה ישראלית למתקפת הטילים והכטב"מים האיראנית על ישראל לפני שישה ימים בדיוק.

לא היו אישורים רשמיים על התקפה מצד גורמים ישראלים. התקשורת האיראנית דיווחה רק על הפעלת מערכות הגנה אווירית, תוך הדגשת היעדר התקפה על אתר צבאי בעיר.

איראן. קרדיט: הרשאד רג'בי, אנספלאש

עם זאת, עיתון ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי מקורות איראניים אישרו פגיעה בבסיס חיל האוויר באיספהאן.

היקף הנזק אינו ברור. אופייה המוגבל של התקפה, ככל הנראה באמצעות מל"טים ולא טילים או תקיפות אוויריות, והיעדר אישור רשמי, עשויים לאפשר למשטר האיראני להסתיר מה בדיוק אירע, ובכך לעמוד מידת נזק שתוכל לשמש אותם מאוחר יותר בזירה המדינית או הצבאית.

איראן לתקוף הלילה
אילוסטרציה: אנספלאש

כאמור – התקפה הייתה צפויה מראש, לאחר שאיראן שיגרה למעלה מ-300 טילים בליסטיים, טילי שיוט ומל"טים בתחילת השבוע, מה שהוביל לחשש מסבב של התקפות נקמה הדדיות שעלולות להוביל למלחמה כוללת.

עם זאת, היו גם סימנים לכך שצה"ל ריכך את תוכניות התקיפה שלו בתגובה ללחץ בינלאומי לרסנות. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ידוע בהשקפותיו הניציות, הגיב על התקפה זו במילה אחת: "דרדל'ה".

בתוך כך, הטלוויזיה הממלכתית באיראן דיווחה כי זמן קצר לאחר חצות "שלושה מל"טים אותרו בשמי איספהאן. מערכת ההגנה האווירית הופעלה והשמידה את המל"טים באוויר".

בהמשך דיווחה הרשת כי המצב באיספהאן תקין ולא התרחשו פיצוצים על הקרקע. גורמים איראניים קרקעו בתחילה טיסות ופינו את המרחב האווירי, אך הסירו את ההגבלות מאוחר יותר בבוקר יום שישי.

הגנרל סיאווש מיהנדוסט, מפקד צבא מקומי, אמר לטלוויזיה הממלכתית כי התקרית "לא גרמה נזק" באיספהאן.

אנליסט איראני אמר לטלוויזיה הממלכתית כי המל"טים הקטנים שהופלו על ידי מערכות ההגנה האווירית באיספהאן הוטסו דווקא על ידי "מסתננים מבפנים לאיראן".

מקור אמר לרויטרס כי ארה"ב לא הייתה מעורבת אך קייממה שיחות רבות עם ישראל טרם התקפה.

לפי CNN, תוך ציטוט גורם בכיר בארה"ב, ישראל הודיעה לארה"ב שהתקפה לא כיוונה למתקני גרעין איראניים, כאשר גם CNN וגם פוקס ניוז ציטטו גורמים המתארים את התקפה כ"מוגבלת".

פיקוד העורף הישראלי לא הורה על הוראות מיוחדות בנוגע להישארות בקרבת מקלטים, מה שמעיד על כך שלא צפויה תגובה איראנית.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן