חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איראן תוקפת בישראל: עשרות אזעקות ומאות יירוטים ברחבי הארץ

איראן תוקפת בישראל
איראן החלה לתקוף. קרדיט: אנספלאש

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אישר בשעה 23:00 את תחילת המתקפה, שהייתה צפויה מזה מספר ימים. בהמשך, דיווח צה"ל כי איראן שיגרה גם טילים נגד ישראל. סירנות החלו להישמע בקהילות דרומיות בישראל סביב השעה 1:42 לפנות בוקר, והתפשטו בהמשך לחלקים נרחבים ברחבי הארץ. פיצוצים חזקים נשמעו בצפון ובדרום, כמו גם בירושלים וביישובים רבים בצפון השומרון.

מגן דוד אדום דיווח כי צוותי חובשים טיפלו בילד בן 10 בדרום ישראל, שנפצע מרסיסים בעקבות יירוט מל"ט איראני מעל האזור. מצבו של הילד הוגדר קשה והוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

משמרות המהפכה של איראן אישרו את שיגור עשרות מל"טים וטילים לעבר יעדים ספציפיים בישראל, כך דיווחו כלי תקשורת איראניים רשמיים. סוכנות הידיעות הממלכתית IRNA ציטטה מקור אנונימי שאמר כי טילים בליסטיים שוגרו כחלק מהמתקפה.

צה"ל העריך בתחילה כי למעלה מ-100 מל"טים שוגרו. גורם ביטחוני ישראלי אמר לגלי צה"ל כי יותר מ-100 מל"טים איראניים יורטו מחוץ למרחב האווירי של ישראל, מתוך מאות ששוגרו.

שלושה גורמים אמריקאים אישרו כי הצבא האמריקאי יירט מל"טים איראניים שהיו בדרכם לישראל, אך לא סיפקו פרטים לגבי מספר המל"טים שיורטו או המיקום המדויק. מקורות ביטחוניים אמרו לרויטרס כי כוחות אמריקאים הפועלים מבסיסים חשאיים באזור יירטו מספר מל"טים איראניים במחוזות סווידא ודראע בדרום סוריה, סמוך לגבול ירדן.

מטוסי קרב ירדניים הפילו עשרות מל"טים איראניים שטסו מעל צפון ומרכז ירדן בדרכם לישראל, כך דיווחו שני מקורות ביטחוניים אזוריים, בהפגנת תמיכה דרמטית מצד עמאן, שביקרה בחריפות את ישראל על ניהול המלחמה נגד חמאס בעזה.

מקורות אלה ציינו כי המל"טים הופלו באוויר בצד הירדני של בקעת הירדן והיו בדרכם לכיוון ירושלים. מל"טים נוספים יורטו סמוך לגבול סוריה-עיראק. הם לא סיפקו פרטים נוספים.

בריטניה הודיעה כי מטוסי קרב חיל האוויר המלכותי במזרח התיכון "ייצרו כל יירוט אווירי שיידרש בטווח המשימות הקיימות שלנו, במידת הצורך".

"בתגובה לאיומים מוגברים מצד איראן ולסיכון הגובר להסלמה במזרח התיכון, עבדה ממשלת בריטניה עם שותפים באזור לעידוד דה-אסקלציה ומניעת התקפות נוספות", נמסר בהצהרה.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן