חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר התפטרות חליוה: אלו המועמדים הבולטים לתפקיד ראש אמ"ן הבא

המועמדים לתפקיד ראש אמ"ן
קרדיט: מארק ניימן, לע"מ

שעות לאחר הפרסום אודות התפטרותו של ראש אגף מודיעין בצה"ל אהרון חליוה, כתב גלי צה"ל לענייני צבא וביטחון, דורון קדוש, מפרסם את חמשת המועמדים הבולטים לתפקיד ראש אמ"ן הבא:

1. תא"ל שלומי בינדר – ראש חטיבת המבצעים באמ"ץ, שהיה מפקד אוגדת הגליל, מח"ט גולני ומפקד סיירת מטכ"ל. עם זאת, כרח"ט מבצעים בזמן ה-7/10 טרם התברר בתחקירים מה חלקו במחדל ובחוסר השליטה של אגף המבצעים על קרבות הבלימה בעוטף.

2. האלוף ערן ניב – ראש אגף התקשוב, שהיה ראש חטיבת החדשנות באג"ת ומפקד אוגדת איו"ש

3. שמו של האלוף יהודה פוקס מפקד פיקוד המרכז עולה כשם בולט אפשרי, "אבל להבנתי הוא לא מעוניין בתפקיד", אומר הכתב הצבאי קדוש.

4. ⁠שני שמות בולטים של בכירים לשעבר בצה"ל שפרשו ועשויים להיקרא לדגל ולחזור למדים – האלוף במיל׳ ליאור כרמלי, שהיה ראש אגף התקשוב, מפקד מערך המבצעים המיוחדים ורח"ט הפעלה באמ"ן; וגם האלוף במיל׳ טל קלמן, שהיה ראש אגף אסטרטגיה, ראש החטיבה האסטרטגית ובעוד מספר תפקידי פיקוד בכירים בחיל האוויר.

כזכור האלוף אהרון חליוה התפטר הבוקר מתפקידו בעקבות הכשלים שהובילו למתקפת חמאס הקטלנית ב-7 באוקטובר. חליוה נטל אחריות מלאה על הכישלון ואמר: "אגף המודיעין בראשותי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים", כתב.

"את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה".

אהרון חליוה התפטר מתפקידו: "אמ"ן תחת פיקודי לא עמד במשימה"

ראש אמ"ן הוסיף במכתב כי "אני משוכנע, למען מדינת ישראל, עם ישראל והדורות הבאים, כי נכון שתוקם ועדת חקירה ממלכתית שתוכל לחקור ולברר באופן יסודי, מעמיק, מקיף ונוקב את כלל הגורמים והנסיבות שהובילו לאירועים הקשים".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן