חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אהרון חליוה התפטר מתפקידו: "אמ"ן תחת פיקודי לא עמד במשימה"

אהרון חליוה
אהרון חליוה. קרדיט דובר צה"ל

האלוף אהרון חליוה התפטר מתפקידו בעקבות הכשלים שהובילו למתקפת חמאס הקטלנית ב-7 באוקטובר. חליוה נטל אחריות מלאה על הכישלון ואמר: "אגף המודיעין בראשותי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים", כתב. "את אותו יום שחור אני נושא עימי מאז יום-יום, לילה-לילה. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה".

ראש אמ"ן הוסיף במכתב כי "אני משוכנע, למען מדינת ישראל, עם ישראל והדורות הבאים, כי נכון שתוקם ועדת חקירה ממלכתית שתוכל לחקור ולברר באופן יסודי, מעמיק, מקיף ונוקב את כלל הגורמים והנסיבות שהובילו לאירועים הקשים".

מכתב ההתפטרות של אהרון חליוה

גורמים בצה"ל ציינו כי חליוה מעורב כיום בחקירות פנימיות בנוגע לכשלים שהובילו לטבח חמאס. הממצאים צפויים להיות מוצגים לרמטכ"ל הלוי בתחילת יוני.

לפי דיווחים, חליוה היה בחופשה באילת ב-7 באוקטובר כאשר קיבל עדכון בשעות המוקדמות של הבוקר לגבי "סימנים מסוימים מעזה" המעידים על מתקפה קרובה. עם זאת, דווח כי לא לקח חלק בדיונים בצמרת צה"ל בנוגע לאותם סימנים ולא היה זמין בטלפון.

אהרון חליוה. קרדיט דובר צה"ל

מקורות ציינו שחליוה אמר מאוחר יותר כי גם אם היה משתתף בדיונים, היה מסיק שחמאס כנראה מבצע תרגיל ושהטיפול בנושא יכול לחכות עד הבוקר. "זה לא היה משנה את התוצאה הסופית בשום צורה," אמר.

התפטרותו של חליוה צפויה להביא לאתגרים משמעותיים במערכת הביטחון. גורמים צבאיים מעריכים כי צה"ל יצטרך למצוא מחליף ראוי שיוכל להוביל את אגף המודיעין בתקופה מאתגרת זו.

בנוסף לכך, צפויות להימשך החקירות הפנימיות בנוגע לכשלים שהובילו למתקפה. גורמים צבאיים הדגישו כי חשוב להפיק לקחים מהאירוע ולמנוע את הטבח הבא.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן