חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח: "ישראל לא הצליחה לספק ראיות לכך שעובדי אונר"א עסקו בטרור"

עובדי אונר"א טרור
קרדיט: RomanDeckert. Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0

עיתון הגרדיאן הבריטי טוען שישראל לא הצליחה לספק ראיות לטענותיה שעובדי אונר"א בעזה קשורים לארגוני טרור, תוך שהוא מצטט מממצאי ועדה עצמאית שבחנה את הטענות שהציגה ישראל לאחר מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

תהליך הביקורת העצמאי, המכונה "סקירת קולונה", הוקם בפברואר על ידי שרת החוץ לשעבר של צרפת, קתרין קולונה, לאחר שלפחות 15 מדינות הקפיאו את מימונן לסוכנות ההומניטרית לפליטים פלסטינים.

כוחות צה"ל בצפון רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

הסיבה לכך היו טענות ישראליות שלפחות 12 עובדים של סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים היו מעורבים ישירות בזוועות שביצעה חמאס ב-7 באוקטובר, 30 נוספים סייעו או הקלו על ביצוע הפשעים הללו וכ-12% מעובדי הארגון היו קשורים לארגוני טרור.

לפי הגרדיאן – שהשיג עותק מממצאי הוועדה לפני פרסומם הרשמי בהמשך היום – ישראל מקבלת רשימה מעודכנת באופן קבוע של עובדי אונר"א כדי לבדוק אותם, אך לא העלתה חששות לגבי אף אחד מהשמות שהופיעו ברשימה מאז 2011.

ישראל מקבלת רשימה מעודכנת באופן קבוע של עובדי אונר"א. אילוסטרציה: אנספלאש

"ישראל פרסמה טענות פומביות שלפיהן מספר משמעותי של עובדי אונר"א הם חברים בארגוני טרור", מצטט הדוח את סקירת קולונה. "עם זאת, ישראל עדיין לא סיפקה ראיות תומכות לטענות אלו".

לפי הדיווחים, הסקירה קובעת שאונר"א היא "בלתי ניתנת להחלפה וחיונית" לפלסטינים בעזה, ירדן, לבנון, סוריה והגדה המערבית, וטוענת שאף על פי שאפשר ליישם מנגנוני הגנה חזקים יותר כדי להבטיח ניטרליות, לסוכנות האו"ם כבר קיים תהליך סינון משמעותי במקום כדי "להבטיח עמידה בעקרונות ההומניטריים".

יתרה מזאת, הדיווח מוסיף שאונר"א "מחזיקה בגישה מפותחת יותר לניטרליות מאשר גופים אחרים דומים של האו"ם או ארגוני NGO".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן