...
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התקפה איראנית על ישראל: "שיתוף פעולה של שנים שמנע אסון" | ריאיון

ישראל תתקוף באיראן הלילה
אילוסטרציה: דובר צה"ל

ראש צוות המזרח התיכון בבית הלבן, ברט מק'גרק, מדגיש כי שיתוף הפעולה האזורי שהוביל ליירוט המתקפה של איראן על ישראל בסוף השבוע שעבר הוא פרי עבודה מתמשכת של ממשל ביידן מזה מספר שנים.

"אם נחזור לביקור הנשיא בישראל ובערב הסעודית בקיץ 2022, התמקדות עיקרית הייתה במערכות התרעה מוקדמת של הגנה אווירית משולבות שעליהן התמקדנו כל כך", אומר מק'גרק במהלך "בריאיון וירטואלי מיוחד" בבית הלבן עם מנהיגים קהילתיים יהודיים אמריקאים.

ברט מק'גרק. צילום מסך מתוך הזום

"זה דורש שיתוף פעולה צבאי, תיאום דיפלומטי, וזה היה מעין עיקרון תיאורטי. אבל זה הגיע לשיאו בשבת בלילה בצורה מוצלחת בצורה בלתי רגילה."

"אנחנו רואים בזה שינוי משחק כי זה מדבר על מה שיכולה להיות ארכיטקטורה ביטחונית משולבת במזרח התיכון שמתפתחת כעת, ואנחנו חושבים שאנחנו יכולים כעת להפוך אותה לרשמית ", ממשיך מק'גרק, כנראה תוך התייחסות למאמצי ארה"ב להוביל הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה.

דגל ערב הסעודית, סעודיה. קרדיט: אנספלאש

עם זאת, צפוי שההסכם המסתמן עם סעודיה יחייב את ישראל להתחייב ליצור מסלול למדינה פלסטינית עתידית, מה שהיה זמן רב קו אדום עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת הימין.

"הרבה מזה יהיה תלוי במה שיקרה בחודשים הקרובים, כולל בעזה ובכמה נושאים אחרים, שאנחנו דנים בהם באופן אינטנסיבי מאוד עם הישראלים", אומר מק'גרק.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.