חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מערכת הגנה על אתר הגרעין": האם התקיפה באיראן גדולה משחשבנו?

איראן להעמיד לדין ישראל
אילוסטרציה: אנספלאש

דיווחים בארצות הברית טוענים שהתקיפה הישראלית באיראן הייתה מעבר למספר מל"טים קטנים שתיארה טהרן וכללה גם שלושה טילים ששוגרו ממטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי. המטרה: אתר מכ"ם הגנה אווירית ליד איספהאן, שהיה חלק ממערך שהגן על אתר הגרעין הסודי נטאנז הסמוך, כף עפ"י הדיווחים.

גורם אמריקאי צוטט ב-ABC כשאמר שהטילים שוגרו מחוץ למרחב האווירי האיראני. על פי הדיווח, התקיפה הייתה "מוגבלת מאוד", כאשר הערכה ראשונית קובעת שהיא פגעה באתר המכ"ם, אך ההערכה טרם הושלמה.

דיווח: ישראל תקפה הלילה באיראן – שלא צפויה להגיב

טהרן טענה קודם לכן שמדובר בשלושה מל"טים קטנים שהיו מעורבים בתקיפה באיספהאן. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה שהמל"טים הישראלים הושמדו על ידי מערכות הגנה אווירית, ולא הזכירה טילים או נזק כתוצאה מהתקיפה.

בישראל שומרים על שתיקה רועמת בנוגע לתקיפה, אך מספר פוליטיקאים וגורמים לשעבר התבטאו לגביה. בראיון לחדשות 12, האלוף במילואים ישראל זיו, לשעבר ראש אגף המבצעים בצה"ל, אמר שאם ישראל ביצעה את התקיפה, מטרתה לא הייתה לגרום הרס נרחב, אלא לשלוח "מסר ברור מאוד לאיראן" תוך הדגשת "ההפרש הטכנולוגי" בין המדינות והיכולת של צה"ל לחדור לאתרים הרגישים ביותר באיראן.

ישראל תתקוף באיראן הלילה
אילוסטרציה: דובר צה"ל

היעדר נזק נראה לעין: למרות הדיווחים על הרס אתר המכ"ם, תמונות לוויין שפורסמו על ידי CNN לא הצליחו להציג נזק נרחב בבסיס חיל האוויר באיספהאן. תמונות אלו צולמו כ-5 שעות לאחר התקיפה.

בתוך כך, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבד אללהיאן, אמר לשליחים ממדינות מוסלמיות בניו יורק שהמל"טים לא גרמו לנזק או אבדות, וכי "תומכי התקשורת של המשטר הציוני, בניסיון נואש, ניסו להפוך את תבוסתם לניצחון".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן