חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוסיה מצדיקה את המתקפה האיראנית: "פעולת הגנה לגיטימית"

רוסיה מצדיקה המתקפה האיראנית
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: מארק ניימן, לע"מ

משרד החוץ הרוסי הגן על המתקפה המאסיבית של איראן באמצעות מל"טים וטילים נגד ישראל בליל שבת וקרא לכל הצדדים "לגלות איפוק" לאחר ההסלמה.

"אנו מביעים את דאגתנו העמוקה נוכח הסלמה מסוכנת נוספת באזור", נמסר מהמשרד. "אנו קוראים לכל הצדדים המעורבים לנקוט איפוק."

איראן תוקפת בישראל: עשרות אזעקות ומאות יירוטים ברחבי הארץ

ההצהרה הרוסית טענה ששליחת 300 מל"טים וטילים על ידי איראן לעבר ישראל הייתה זכותה של איראן להגנה עצמית על פי אמנת האו"ם, בעקבות חיסולו של בכיר איראני בדמשק מוקדם החודש בתקיפה אווירית שאיראן מייחסת לישראל.

"לפי משרד החוץ האיראני, התקפה זו בוצעה כחלק מזכות ההגנה העצמית הקבועה בסעיף 51 לאמנת האו"ם בתגובה לתקיפות נגד יעדים איראניים באזור, כולל התקיפה על המחלקה הקונסולרית של שגרירות איראן בדמשק ב-1 באפריל, אותה גינתה ארצנו בתוקף. למרבה הצער, בשל העמדה שנקטו חבריה המערביים, מועצת הביטחון לא הצליחה לספק תגובה הולמת לתקיפה על הנציגות הקונסולרית האיראנית", נכתב בהצהרה.

משרד החוץ האשים את אי-הפעולה של מועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקיפה בדמשק בהסלמת המתחים במזרח התיכון בשבועיים האחרונים.

אישור רשמי באיראן: ישראל חיסלה בכירים במשמרות המהפכה

"הזהרנו שוב ושוב שהמשברים הרבים והבלתי פתורים במזרח התיכון, בעיקר באזור הסכסוך הישראלי-פלסטיני, המונעים לעתים קרובות על ידי פעולות פרובוקטיביות חסרות אחריות, יובילו להגברת המתח", נמסר מהמשרד.

המתקפה המאוחרת בלילה גרמה להפעלת אזעקות ברחבי ישראל בין השעות 1:30 ל-2:00 לפנות בוקר. רוב המיירטים יורטו, אך ילדה בדואית בת שבע נפצעה קשה כתוצאה מהמתקפה האיראנית.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן