חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש השב"כ בנאום מיוחד: "ישראל היא החומה האחרונה"

ראש השב"כ נאום
רונן בר. צילום: תקשורת שב"כ

בטקס לציון יום השואה שנערך בשומרון, נשא ראש השב"כ רונן בר נאום מיוחד, בו הדגיש את תפקידה המכריע של ישראל כמגן מפני זוועות הדומות לאלו שהתרחשו בשואה.

"במהות קיומה, מדינת ישראל היא קודם כל החומה האחרונה המונעת מצב שבו בני אדם מאבדים את אנושיותם והעולם שותק", הצהיר בר.

הוא הזכיר כי "העולם שתק כאשר המפלגה הנאצית עלתה לשלטון באירופה, שתק כאשר החלה בהסתה הגזענית שלה, שתק בליל הבדולח, שתק כאשר אנשים רוכזו בגטאות, שתק כאשר גרמניה החלה להתפשט לכל עבר, ושתק כאשר אפר יהודים כיסה את שמי היבשת".

בר הדגיש: "העולם, שנראה שהתעורר לאחר אירועי 7 באוקטובר, עלול לחזור ולשתוק. למרות זאת, אנו נמשיך להילחם, משום שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לא להיות החומה האחרונה".

רונן בר / צילום: דוברות שב"כ

בהמשך, פנה ראש השב"כ אל פקודיו ואמר: "לכן, כחיילים, אנו נדאג שאלו המקדשים את המוות ימצאו את מותם, ואלו שחפצים בחיים ונחטפו, נחזיר לחיים. בדיוק כמו אז, גם ב-7 באוקטובר, הרוצחים לא הבדילו בינינו. ישראל יכולה להיות החומה האחרונה רק אם היא מאוחדת, מאחורי מנהיגות, ערכים ומטרה. לא חייבים להסכים על הכל, אבל חייבים להתייחס זה לזה כאחים".

"עלינו לבנות מחדש את החוסן הלאומי שלנו, את ההרתעה ואת הבריתות שלנו. נעמוד כאחד מול החושך הגדול שממשיך לאיים עלינו ועל העולם החופשי כולו", סיכם בר את דבריו.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן