חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן שובר שתיקה: בעד עסקה או המשך הלחימה?

ראש המוסד יוסי כהן
ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

הביקורת על המלחמה, ההסכם עם חמאס והמסר לקבינט: ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, קרא אמש (מוצאי שבת) לאשר את ההצעה המצרית להפסקת אש עם חמאס, למרות שהוא מגדיר אותה כ"לא טובה".

"העמדנו הצעה מעשית מאוד לשיפוט. אני יודע שהן המצרים והן הקטארים מכירים את הפרטים, ואני מחשיב את זה כייתרון משמעותי. ההסכם הזה טוב לזמן הנוכחי וצריך להיות מיושם. אני נחוש בדבריי הערב שההסכם חייב להתבצע, ומוטב מוקדם מאשר מאוחר", אמר כהן.

ישראל הודיעה למתווכים: 33 חטופים, או שצה"ל יכנס לרפיח

העיתונאית קרן מרציאנו הזכירה לו שבעבר תמך רק בהסכם הכולל את שחרורם של כל החטופים, והוא השיב: "דיברתי על שאיפות, והשאיפה היא לשחרר את כולם. אנחנו צריכים להחזיר אותם הביתה במהירות. ניקח את מה שאנחנו יכולים כרגע. יש עשרות חטופים בחיים, וכל מי שאפשר להחזיר הביתה חייב לחזור."

כהן נשאל על דבריו של השר סמוטריץ' לפיהם ההצעה המצרית היא "כניעה מסוכנת וניצחון נורא לחמאס", והשיב: "זה מטריד. יש לנו חטופים וחטופות הנמצאים בשבי חמאס כבר 204 ימים, ועוברים את מה שהם עוברים. ראינו את הסרטונים הכואבים שבהם אנשים מתחננים מהלב לשחרר אותם. נכון שיש נבלים בצד השני וארגון טרור רצחני, אבל אני חייב לומר הערב שאם חמאס מסכים – ההסכם חייב להתבצע."

הטרור הפסיכולוגי: חמאס מפרסם סרטון עם החטופים קית' סיגל ועמרי מירן

"אני קורא מכאן לכל מי שיושב בקבינט: כמו שאומרים בהגדה של, כל אדם צריך לראות את עצמו כאילו יצא ממצרים בכל דור ודור. כל שר צריך לראות את עצמו כאילו בן משפחה שלו נמצא בשבי חמאס."

עם סיום הריאיון, כהן מתח ביקורת על ההתקדמות בלחימה וטען: "אני לא יודע מי מעורב בדיונים ומי מתנגד לפלישה לרפיח או לא. בפועל אנחנו רואים שהמומנטום הגדול שהיה בשלושת החודשים הראשונים, שהביס את רוב גדודי חמאס, נעצר פתאום. אני לא יודע למה. הייתי מצפה הן מהגורמים הפוליטיים והן מהצבאיים להמשיך ולשאוף להקל על שלטון חמאס ברצועה".

חמאס ישראל
מחבלי חמאס. קרדיט: Hadi Mohammad. Creative Commons Attribution 4.0

עוד הוא הדגיש: "הייתי מצפה גם מצה"ל לדרוש, להתכונן ולתכנן לאחר ההסכם לפלוש לרפיח ומשם לשחרר את מה שנשאר מהחטופים ולמחוק לחלוטין את שלטון חמאס ברצועה."

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן