חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אולימפיאדת פריז מזמינה ספורטאים פלסטינים: "גם אם לא יעפילו במוקדמות"

ספורטאים פלסטינים אולימפיאדת פריז
סמל האולימפיאדה. קרדיט: אנספלאש

הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) צפוי להזמין 6-8 ספורטאים פלסטינים להשתתף באולימפיאדת פריז 2024, גם אם לא יעפילו דרך תחרויות המוקדמות. כך אמר תומאס באך, יו"ר הוועד, בראיון שנערך במטה הוועד בלוזאן, שוויץ.

באך ציין כי תחרויות המוקדמות למשחקי פריז, שיתחילו ב-26 ביולי, עדיין מתקיימות במספר ענפי ספורט. "אך התחייבנו באופן ברור שאפילו אם אף ספורטאי (פלסטיני) לא יעפיל דרך המגרש… אז הוועד האולימפי הלאומי (NOC) של פלסטין יהנה מהזמנות, בדומה לוועדים אולימפיים לאומיים אחרים שאין להם ספורטאי מוסמך", אמר.

מקצה ריצה באולימפיאדה. קרדיט: אנספלאש

הוא צפה שהמשלחת הפלסטינית תכלול "6 עד 8" ספורטאים. באך הדגיש כי הוועד האולימפי הבינלאומי "תמך בספורטאים בדרכים רבות ושונות מהיום הראשון של הסכסוך" בעזה, "כדי לאפשר להם להשתתף בתחרויות המוקדמות ולהמשיך באימונים שלהם".

באך דחה טענות שהוועד האולימפי נהג באופן שונה כלפי רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה בהשוואה לישראל ומלחמתה בחמאס בעזה, בעקבות מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

מקצה שחייה באולימפיאדה. קרדיט: אנספלאש

"המצב בין ישראל לפלסטין שונה לחלוטין", אמר באך. הוא ציין כי היה מאוזן בהצהרותיו הפומביות בנוגע לאוקראינה, מתקפת חמאס על ישראל ו"ההשלכות המחרידות" של המלחמה בעזה.

"מהיום הראשון, הביענו את זעזוענו, תחילה ב-7 באוקטובר ואז על המלחמה וההשלכות המחרידות שלה", אמר באך. "תמיד היינו ברורים מאוד כמו שהיינו עם הפלישה הרוסית לאוקראינה".

נער כבן 16 לאחר שאיים לבצע פיגוע באולימפיאדה: "באמצעות חגורת נפץ"

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן