חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההפגנות הפלסטיניות מחריפות? עשרות אלפי מוסלמים יצעדו ברחובות לונדון

הפגנות פלסטיניות מוסלמים לונדון
לונדון, בריטניה. קרדיט: אנספלאש

עשרות אלפי מפגינים, רובם מוסלמים, צפויים להשתתף היום בצעדה פרו-פלסטינית ואנטי-ישראלית בלונדון. משטרת המטרופולין דיווחה כי עלות אבטחת ההפגנות הגיעה עד כה לכ-38.5 מיליון פאונד (כ-48 מיליון דולר).

כוחות המשטרה בלונדון מתקשים להתמודד עם המתיחות שנוצרה בעקבות המלחמה בין ישראל לחמאס. תושבים יהודים מדווחים על תחושת איום בעקבות הפגנות פרו-פלסטיניות ואנטי-ישראליות חוזרות ונשנות ברחובות הבירה הבריטית.

אנטישמיות מבישה בלונדון: שוטר מונע מיהודי לחצות את הכביש | צפו

בנוסף, דיווחה המשטרה על 450 מעצרים מאז תחילת ההפגנות, מתוכם 193 בגין עבירות אנטישמיות. רוב העבירות כללו שלטים, קריאות או ביטויים של דברי שטנה, כך לפי המשטרה.

סגן מפקד משטרת המטרופולין, מאט טוויסט, אמר לתקשורת הבריטית כי המשטרה שואפת לאבטח את האירועים "ללא משוא פנים", וציין כי ההפגנות "גרמו לפחד ואי-ודאות בקרב הקהילות היהודיות".

עם זאת, טוויסט הוסיף כי ההפגנות לא הגיעו לסף שבו ייחשבו כ"סיכון רציני לסדר הציבורי". כמו כן – בהפגנות נצפו גם מפגינים המהללים את חמאס, וכן אירועים אנטישמיים וקריאות שטנה.

יהודים בריטים דיווחו כי מאז 7 באוקטובר הם סובלים מהתנכלויות מילוליות מצד תומכי פרו-פלסטין, ואף היו מקרים מתועדים של אלימות פיזית.

בתוך כך, במקביל לצעדה הפרו-פלסטינית של היום, תתקיים הפגנה נפרדת של קבוצת "די זה מספיק" (Enough is Enough) התומכת בישראל. ארגון "הקמפיין נגד אנטישמיות" הודיע כי ביטל את צעדה המתוכננת באותו זמן מחשש לשלום הציבור.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן