חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר האוצר סמוטריץ' משבח את טראמפ: "גילה אומץ ויושרה"

סמוטריץ' טראמפ
סמוטריץ'. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' משבח את דונלד טראמפ על כך שהביע ספקות בנוגע לפתרון שתי המדינות, ומפרגן לנשיא לשעבר של ארה"ב על "חזרה בו מתמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית".

בראיון נרחב לכתב העת טיים, אמר טראמפ כי "הייתה תקופה שחשבתי ששתי מדינות יכולות לעבוד. עכשיו אני חושב ששתי מדינות זה רעיון קשה מאוד".

טראמפ. קרדיט: ללא

"מדינה פלסטינית תהיה מדינת טרור שתסכן את קיומה של ישראל והלחץ הבינלאומי להקמתה הוא עוול היסטורי", אומר סמוטריץ'. "אני מקווה ומתפלל שעוד מנהיגים בעולם יגלו את האומץ והיושרה שהפגין המועמד לנשיאות טראמפ וישנו את עמדתם".

חברי כנסת נוספים מהימין הביעו תמיכה בטראמפ ומתחו ביקורת על ביידן בחודשים האחרונים. בפברואר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי "אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהלות של ארה"ב הייתה שונה לגמרי", כמו גם שר המורשת עמיחי אליהו שהזהיר כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן "מוביל אותנו לאסון".

רכב בן גביר התהפך
השר איתמר בן גביר. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בשבוע שעבר, שר התפוצות עמיחי שיקלי הצהיר שאם היה אמריקאי, היה מצביע לטראמפ.

למרות התמיכה הגלויה שקיבל מחברי ממשלתו של בנימין נתניהו – טראמפ היה ביקורתי מאוד כלפי ראש הממשלה, ואמר ל"טיים" כי ראש הממשלה "זכה בצדק לביקורת" על שלא הצליח למנוע את המתקפה הקשה של חמאס ב-7 באוקטובר.

טראמפ: "הביקורת על נתניהו מוצדקת, הטבח לא היה קורה במשמרת שלי"

"יש להם את הציוד המתוחכם ביותר", אמר טראמפ על ישראל. "היה להם – הכל היה שם כדי לעצור את זה. והרבה אנשים ידעו על זה, אתם יודעים, אלפי אלפים אנשים ידעו על זה, אבל ישראל לא ידעה על זה, ואני חושב שהוא מקבל על זה אשמה חזקה מאוד, מקבל אשמה".

המתקפה "לא הייתה צריכה לקרות לעולם", אמר טראמפ.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן