חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טראמפ: "הביקורת על נתניהו מוצדקת, הטבח לא היה קורה במשמרת שלי"

ישראל מלחמת עולם
טראמפ. קרדיט: אבי אוחיון, לע"מ

בראיון נרחב לכתב העת טיים, תקף הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת פיקוד צה"ל על ניהול המלחמה האחרונה בעזה, אך הבטיח "להגן על ישראל" אם ייבחר שוב בנובמבר.

"מה שקרה ב-7 באוקטובר קרה במשמרת שלו", טען טראמפ, והוסיף שנתניהו ספג ביקורת מוצדקת על כך שלא הצליח למנוע את המתקפה של חמאס. "יש להם את הציוד המתקדם ביותר", אמר טראמפ על ישראל.

נתניהו מנהל מו"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: חיים צח, לע"מ

"היה להם – היה להם הכל כדי לעצור את זה. והרבה אנשים ידעו על זה, אתם יודעים, אלפי אלפים של אנשים ידעו על זה, אבל ישראל לא ידעה על זה, ואני חושב שהוא סופג על זה אשמה חזקה מאוד, סופג אשמה."

טראמפ טען גם שהייתה לו "חוויה רעה" עם נתניהו, והאשים אותו שפרש מהמבצע האמריקאי לחיסול מפקד משמרות המהפכה האסלאמית קאסם סולימאני בינואר 2020. "פתאום, נאמר לנו שישראל לא עושה את זה. ולא הייתי מרוצה מזה. זה משהו שלא שכחתי לעולם. וזה הראה לי משהו."

טראמפ. קרדיט: ללא

כשנשאל לגבי שר הביטחון גלנט כמתמודד אפשרי מול נתניהו, כינה אותו "טוב", אך סירב לומר שהוא יעדיף לעבוד איתו על פני נתניהו. "לא דיברתי איתו על זה. אבל יש כמה אנשים טובים שהכרתי בישראל שיכולים לעשות עבודה טובה", אמר.

לטענת טראמפ, התקרית ב-7 באוקטובר לא הייתה מתרחשת אילו היה מכהן. "זה לעולם לא היה קורה", הוא התעקש. "זה לעולם לא היה קורה במשמרת שלי".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן