חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לפיד: "היהודים יצאו מהשואה והקימו את ישראל – הגיע הזמן לחברה חדשה"

לפיד יום השואה
לפיד בטקס יום השואה. צילום: אלעד גוטמן

"כמו שהעם היהודי קם מהשואה והקים את מדינת ישראל, כך צריכים הישראלים לצאת מהשביעי באוקטובר בהחלטה נחושה להקים כאן חברה חדשה, חזקה וטובה יותר", כך הצהיר יאיר לפיד בנאומו לרגל יום השואה 2024.

בנאום בטקס יום השואה בקיבוץ יד מרדכי בדרום הארץ, נזכר מנהיג האופוזיציה באביו, טומי לפיד, כשהסתתר במקלט ביתו בזמן שהטילים התפוצצו במתקפת חמאס בשבעה באוקטובר.

לפיד בטקס יום השואה. צילום: אלעד גוטמן

"חשבתי על אבא שלי במרתף אחר, מרתף הגטו, ילד יהודי בן 14 שידע שאין לו למי לפנות. אין צבא שיבוא להציל אותו. אבל דווקא שם, דווקא בגטו, התקווה לא מתה – היא נולדה."

ביום השואה הזה, במקום הזה, באתי להזכיר לכם לא את הייאוש והזוועה, אלא את מה שקרה רק שלוש שנים לאחר השואה", אומר לפיד – ומזכיר כיצד רק שלוש שנים מאוחר יותר, אביו נחת בישראל והתגייס לצבא יהודי.

לפיד בטקס יום השואה. צילום: אלעד גוטמן

"איפה נהיה בעוד שלוש שנים? היכן שנרצה. אם מדינת ישראל תשקע בשנאה ובפחד, אז האויבים שלנו ניצחו", הוא אומר ומתעקש ש"השואה לא רק לימדה אותנו שהיהודים צריכים מדינה וצבא".

"השואה גם לימדה אותנו שהארץ הזו צריכה להיות טובה. לא נלחמים בשנאה בשנאה. לא נהיה כמוהם. לא ניתן להם את הנחת". לפיד ממשיך.

"העם היהודי יצא מהשואה ובחר להקים את מדינת ישראל. העם היהודי צריך לצאת מהשביעי באוקטובר בהחלטה נחושה להקים כאן חברה חדשה, חזקה וטובה יותר, שתכבד את זיכרון הורינו ואף יותר מכך – שתכבד את חייהם של ילדינו."

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן