חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשל היירוטים המוצלחים: ישראל ויתרה על תקיפה עוצמתית באיראן | דיווח

איראן סנקציות האיחוד האירופי
איראן. קרדיט: אנספלאש

ישראל ויתרה על תקיפה עוצמתית באיראן: על פי דיווחים ב"ניו יורק טיימס", תוכנית התגובה הישראלית כללה במקור מתקפה רחבה יותר על יעדים צבאיים, כולל באזור טהרן.

עם זאת, לאחר שישראל הצליחה ליירט את רוב הטילים והמל"טים האיראניים בעזרת קואליציה בהובלת ארה"ב, וכן לאחר שיחה טלפונית בין הנשיא ג'ו ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט על תגובה פחות עוצמתית.

ישראל תתקוף באיראן הלילה
אילוסטרציה: דובר צה"ל

ה"טיימס" מצטט גורמים ישראלים ומערביים ואומר כי מטוסי קרב ישראליים ירו "מספר קטן של טילים" ממערב לאיראן, וכן מל"טים קטנים מסוג "קוואדקופטר", "כדי לבלבל את מערכות ההגנה האווירית האיראניות".

טיל אחד פגע בסוללת נ"מ באזור אסטרטגי חשוב במרכז איראן, כך על פי הדיווח. דיווחים קודמים ציינו שמדובר בחלק ממערכת ההגנה האווירית S-300 המגנה על מתקן הגרעין בנתנז. טיל נוסף התפוצץ באוויר.

איראן תוקפת בישראל
 קרדיט: אנספלאש

גורם ישראלי מצוטט בדיווח ואומר כי הטיל השני הושמד על ידי חיל האוויר "ברגע שהתברר שהראשון הגיע ליעדו, כדי למנוע נזק רב מדי". גורם מערבי נוסף מצוטט ואומר שהטיל השני ייתכן ש"פשוט לא תפקד".

עוד צוין ב"טיימס" שישראל תכננה במקור לבצע את התקיפה בלילה שבין שני לשלישי, 15 באפריל, אך ביטלה את התוכנית ברגע האחרון מחשש שחיזבאללה "יגביר משמעותית את עוצמת המתקפות שלו על צפון ישראל". הדיווח אינו מציין מדוע או מתי השתנה ההערכה הזו לפני ביצוע התקיפה בלילה שבין חמישי לשישי.

חיזבאללה אוכלוסייה אזרחית טרור
"ביטלה את התוכנית מחשש שחיזבאללה "יגביר את המתקפות" מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. קרדיט: Creative Commons Attribution 4.0

ישראל לא הודתה רשמית באחריות לתקיפה, אך מספר מנהיגים שלה רמזו על מעורבותה. איראן מצידה, המעיטה בחשיבות התגובה ולא האשימה את ישראל ישירות.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן