חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חמאס מאיים: "הכניסה לרפיח לא תהיה פיקניק עבור צה"ל – מוכנים להגנה"

הצעה צה"ל רפיח
קרדיט: דובר צה"ל

ארגון הטרור חמאס פרסם היום (שני) הודעה ובה התייחס לפינוי אזרחים מרפיח לקראת מבצע קרקעי, ואיים כי "לא יהיה זה פיקניק עבור כוחות צה"ל. אנחנו מוכנים להגנה נחושה על העיר".

עוד כתבו בארגון כי "פעלו בדחיפות כדי לעצור את הפשע הזה. אנו קוראים גם לארגונים וגופים הומניטריים, בראשות אונר"א, להישאר בעיר רפיח ולא לעזוב אותה."

חמאס ההצעה הישראלית
מחבלי חמאס. קרדיט: Hadi Mohammad. Creative Commons Attribution 4.0

בתוך כך, מקורות המעורבים בפרטי המשא ומתן להסכם הפסקת אש ושחרור חטופים אישרו כי פינוי האזורים הסמוכים לרפיח הוא חלק מהמבצע הצבאי הצפוי באזור. עם זאת, הוסיפו המקורות כי עד לסיום הפינוי ותחילת המבצע הצבאי, נותר זמן רב המאפשר לחמאס לחזור בה ולשוב לשולחן המשא ומתן תוך הסכמות קבועות מראש, ובכך לדחות את הכניסה.

מקור דיפלומטי אישר ל"ישראל היום" כי "המשא ומתן לא הסתיים. חמאס עדיין לא העבירה את תשובתה. אם תהיה חיובית, הפינוי ייעצר."

ירי חמאס בעזה
קרדיט: דובר צה"ל

ישראל עדיין מנסה להגיע להסכם לשחרור החטופים המוחזקים בידי ארגוני הטרור בעזה, ופינוי רפיח נתפס כצעד שמפעיל לחץ על חמאס להסכים להסכם שאינו כולל את סיום המלחמה.

כמו כן, נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין אמש בטקס פתיחת יום הזיכרון לשואה כי "אני אומר למנהיגי העולם, שום לחץ, שום החלטה של אף פורום בינלאומי, לא ימנעו מישראל להגן על עצמה."

נתניהו ביד ושם: "נילחם לבד אם נצטרך – לעולם לא עוד!" | צפו

"כראש ממשלת ישראל – המדינה היהודית היחידה – אני מתחייב כאן היום מירושלים ביום הזיכרון לשואה: אם ישראל תאלץ לעמוד לבדה, ישראל תעמוד לבדה. אבל אנחנו יודעים שאנחנו לא לבד כי אינספור אנשים הגונים ברחבי העולם תומכים בצדק שלנו. ואני אומר לכם, אנחנו ננצח את אויבינו הגזעניים. לעולם לא עוד זה הזמן!".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן