חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסימיות בחמאס "סיכוי נמוך לקבלת הצעת ישראל במו"מ לשחרור החטופים"

חיסול בכיר חמאס
קרדיט: דובר צה"ל

בכיר בחמאס אומר לתחנת הטלוויזיה הלבנונית אל-מיאדין, התומכת בחיזבאללה, כי ארגון הטרור רואה סיכוי נמוך לקבל את הצעת ישראל האחרונה לעסקת שחרור שבויים ללא "שינויים מהותיים".

"ההצעה הישראלית שהוצגה אינה משקפת שינוי מהותי בעמדה הישראלית", אומר הבכיר, מבלי לפרט את פרטי ההצעה. "היא אינה נותנת תשובות ברורות בנושא הנסיגה מעזה והפסקת אש מלאה".

33 חטופים בן גביר
קרדיט: דובר צה"ל

בתוך כך בישראל מעריכים ש-129 שבויים נחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר עדיין מוחזקים בעזה, אך לא ידוע כמה מהם בחיים. כזכור- ישראל וחמאס ניהלו משא ומתן עקיף דרך מתווכים מצריים וקטארים מאז הפסקת האש שהוכרזה ב-7 באוגוסט 2023, אך עד כה לא הצליחו להגיע להסכם נוסף.

בתוך כך נציין כי גורם מדיני בכיר, צוטט אמש (שישי) באומרו שישראל הבהירה למתווכים המצרים, ובאמצעותם ליחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, ש"זה הרגע האחרון" לעסקה (בה ככל הנראה ישוחררו 33 חטופים), אחרת צה"ל יפתח במבצע קרקעי ברפיח.

חמאס: "קיבלנו את ההצעה הישראלית – נלמד אותה ונשיב"

הגורם המדיני הוסיף שישראל לא מוכנה לסבול יותר את גרירת המשא ומתן מצד סינוואר. "זה יהיה עסקה או רפיח", אמר הבכיר. סינוואר, האדריכל של טבח ה-7 באוקטובר, מסתתר ככל הנראה במערך המנהרות של חמאס באזור רפיח, כאשר החטופים מוחזקים בקרבתו כמגן אנושי.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן