חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התיעוד שמוכיח: "ישראל גרמה לנזק משמעותי באיראן" | צפו

התיעוד שמוכיח: "ישראל גרמה לנזק משמעותי באיראן". קרדיט: Iran International

תמונה שפרסם כלי תקשורת איראני אופוזיציונרי חשפה היום (ראשון) נזק משמעותי למערכת מכ"ם סמוך לאתר גרעיני סודי באיראן, לאחר התקיפה הישראלית בסוף השבוע שעבר.

בתמונה הלוויינית שפורסמה על ידי Iran International ניתן לראות את שרידי המכ"ם הנייד נגד מטוסים, שדווח כי הושמד, כאשר האדמה סביבו חרוכה בשחור.

תמונות לוויין של האתר שצולמו לפני התקיפה המדומה ביום שישי המוקדם הראו את אותו מכ"ם "בעל מכסה" תקין, מוקף במערך של ארבעה משגרי טילים ניידים נגד מטוסים מסוג S-300 מתוצרת רוסיה ורכבים נוספים הקשורים למערכת ההגנה האווירית.

תמונות שצולמו ביום שישי, שעות לאחר התקיפה, הראו את משגרי הטילים שהוסרו ממערכת ההגנה האווירית בבסיס חיל האוויר השמיני שאהרי באספהאן.

בתמונה שפורסמה ביום ראשון, נראה כי לפחות שלושה ממשגרי הטילים הוחזרו.

מלבד המכ"ם, כל שאר הרכבים באתר ההגנה האווירית נראו ללא פגע משמעותי, מה שמדגיש את הדיוק של התקיפה, שעל פי גורמים רשמיים נועדה להיות תגובה מוגבלת על מטח הטילים והמל"טים ששוגרו על ידי איראן לעבר ישראל מספר ימים קודם לכן.

נציין כי העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח ביום שבת כי ישראל השתמשה בטיל מתקדם שהצליח לחמוק ממערכות המכ"ם של איראן כדי לתקוף את האתר, בצעד שנועד להעביר מסר הרתעה ולהפגין את יכולותיה ההתקפיות של ישראל.

העיתון ציטט שני גורמים איראניים שאמרו כי מערכת ה-S-300 נפגעה בתקיפה. נמסר כי עמדת ההגנה האווירית הייתה חלק ממערך המגן על אתר הגרעין הסודי נטאנז הסמוך, כ-100 קילומטרים משם.

דיווח: ישראל תקפה הלילה באיראן – שלא צפויה להגיב

כמו כן, שני גורמים מערביים שלא פורסמו שמם, שצוטטו על ידי העיתון, אמרו שהטיל נועד להראות לטהרן שישראל מסוגלת לחמוק ולנטרל את ההגנות שלה, בצעד שנועד לגרום לאיראן לחשוב שוב לפני שתשגר התקפה ישירה נוספת על ישראל.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן