חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרצוג ליהודי התפוצות: "מול התגברות האנטישמיות, אל תפחדו – עמדו גאים"

הרצוג שואה 7 באוקטובר
נשיא המדינה יצחק הרצוג. צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג פרסם היום (חמישי) מסר תמיכה לקהילות יהודיות ברחבי העולם, לנוכח התגברות האנטישמיות והעוינות כלפי סטודנטים יהודים בקמפוסים בארצות הברית.

בנאום מיוחד פנה הנשיא הרצוג ואמר: "לאחיותינו ואחינו, לחברינו בקמפוסים ובקהילות יהודיות ברחבי ארצות הברית וכל העולם, לאלה העומדים לצד העם היהודי ומגינים עליו ועל מדינת ישראל, לכל אנשי רצון טוב: מירושלים, בירת מדינת ישראל, אני אומר לכם: עם ישראל איתכם. אנחנו שומעים אתכם. אנחנו רואים את העוינות והאיומים הבוטים. אנחנו חשים את העלבון, הפרת האמון והפרת החברות. אנחנו חולקים את החשש והדאגה."

https://twitter.com/arutz7heb/status/1785988777967575452/video/1

"אנחנו רואים מוסדות אקדמיים מובילים, היכלי היסטוריה, תרבות וחינוך מזוהמים בשנאה ובאנטישמיות המונעים על ידי יהירות ובורות, ומונעים על ידי כשלים מוסריים ודיווחים כוזבים. אנחנו צופים בזעזוע כיצד זוועות ה-7 באוקטובר נגד ישראל נחגגות ומצודקות."

הרצוג הדגיש: "אנחנו שומעים אתכם. אנחנו מזהים את המאמצים ההרואיים שלכם. אנחנו איתכם, ואנחנו כאן בשבילכם."

אוניברסיטאות בישראל בעקבות גל האנטישמיות: "נקלוט סטודנטים יהודים"

"מול אלימות, הטרדות והפחדה, כשאנשים פחדניים רעולי פנים מנפצים חלונות ומחסמים דלתות, כשהם תוקפים את האמת ומניפולציות בהיסטוריה, יחד אנחנו עומדים חזקים. יחד נמשיך לבנות אומה פורחת וחייבת חיים.

"כשהם קוראים לאינתיפאדה ולרצח עם, נפעל – יחד – לשחרור בני הערובה שלנו המוחזקים על ידי חמאס, ונלחם לחירות האזרחית ולזכותנו להאמין ולשייך, לזכות לחיות בגאווה, בשלום ובביטחון, כיהודים, כישראלים – בכל מקום."

אנטישמיות מבישה בלונדון: שוטר מונע מיהודי לחצות את הכביש | צפו

הנשיא, תוך שהוא מציין את העיתוי, הוסיף: "בשבוע הבא יציינו יהודים את יום השואה, יום זיכרון השואה. נדבר על התקופות האפלות בעבר, ונזכור את נס ההתחדשות שלנו: במולדתנו העתיקה, המדינה היהודית הדמוקרטית של ישראל, וברחבי העולם היהודי."

לסיום הוא קרא יהודי התפוצות: "מול התגברות האנטישמיות המפחידה הזו: אל תפחדו. עמדו גאים. עמדו חזק על חירותכם. ישראל איתכם. לישראל אכפת מכם – אנחנו כאן בשבילכם. אנחנו יודעים שזמנים טובים יותר עוד יבואו. יחד נאמר: עם ישראל חי."

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן