חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אוניברסיטאות בישראל בעקבות גל האנטישמיות: "נקלוט סטודנטים יהודים"

קולומביה קמפוס
אוניברסיטת קולומביה בה פרצו המחאות החריפות ביותר. קרדיט: אנספלאש

התאחדות ראשי האוניברסיטאות בישראל הביעה "דאגה עמוקה" מהעלייה האחרונה באלימות קשה, באנטישמיות וברגשות אנטי-ישראליים בהפגנות שנערכו באוניברסיטאות מובילות רבות בארצות הברית.

"אירועים מטרידים אלו מאורגנים ונתמכים לעתים קרובות על ידי קבוצות פלסטיניות, כולל אלו המוכרות כארגוני טרור. התפתחות מדאיגה זו הובילה לאקלים שבו סטודנטים וחברי סגל ישראלים ויהודים מרגישים צורך להסתיר את זהותם או להימנע מקמפוסים לחלוטין מחשש לפגיעה פיזית", נאמר בהצהרה של הקבוצה.

נתניהו מגנה את גל האנטישמיות באוניברסיטאות בארה"ב

נציין כי סטודנטים אמריקאים, המוחים על המלחמה בין ישראל לחמאס, דורשים מבתי הספר לנתק קשרים פיננסיים עם ישראל ולמכור אחזקות בחברות שמאפשרות את הסכסוך המתמשך. האמנם -סטודנטים יהודים טוענים שההפגנות הפכו לאנטישמיות וגרמו להם לחשוש להגיע לקמפוס, מה שהוביל בחלקו לתגובה קשוחה יותר מצד האוניברסיטאות.

"מצבים קיצוניים עשויים לדרוש צעדים מעבר לכלים המקובלים העומדים לרשות הנהלות האוניברסיטאות… חופש הביטוי והזכות להפגין חיוניים לבריאותה של כל דמוקרטיה וחשובים במיוחד בסביבה אקדמית. עם זאת, חירויות אלו אינן כוללות את הזכות להשתמש באלימות, לאיים על קהילות או לקרוא להשמדת מדינת ישראל", נכתב בהצהרה.

תמונת מצב מדאיגה: הקמפוסים בארה"ב נכשלים במאבק באנטישמיות

"אנו מציעים את תמיכתנו לסטודנטים ולחברי הסגל הישראלים והיהודים העומדים בפני נסיבות קשות אלו. נעשה כמיטב יכולתנו לסייע לאלו מהם המעוניינים להצטרף לאוניברסיטאות ישראליות ולמצוא בית אקדמי ואישי מזמין", מסכמת ההודעה.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן