חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בארה"ב מערכים: מרבית החטופים אינם בין החיים בשלב זה

זמן לשקם עזה
עזה. קרדיט: דובר צה"ל

דיווח מדאיג: גורמים אמריקאים חוששים שרוב החטופים הישראלים המוחזקים על ידי חמאס ככל הנראה אינם בין החיים. חשש זה עולה בעיצומן של שיחות להשגת עסקת חילופי שבויים והפסקת אש, כאשר גורמים בחמאס מציינים שאינם מסוגלים לספק 40 חטופים חיים מבין הקשישים, הנשים והחיילות שישראל דורשת.

על פי ההערכות הקשות, 129 חטופים שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר עדיין נמצאים ברצועת עזה. צה"ל אישר את מותם של 34 מהם, תוך הסתמכות על מודיעין וממצאים שהושגו על ידי כוחות שפעלו בעזה.

רפיח תחכה: צה"ל פתח במבצע קרקע במרכז רצועת עזה

יתרה מזאת – דיווח של הוול סטריט ג'ורנל חושף כי "גורמים ישראלים ואמריקאים מעריכים באופן פרטי שמספר ההרוגים עשוי להיות גבוה בהרבה".

הערכות אמריקאיות: גורמים אמריקאים המעורים בפרטי המודיעין מציינים בפני העיתון שחלק מהחטופים נהרגו ככל הנראה במהלך תקיפות צה"ל בעזה, בעוד שאחרים מתו מבעיות בריאותיות, כולל פציעות שספגו בעת חטיפתם.

כוחות צה"ל בצפון רצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

כזכור – בשבעה באוקטובר חמאס חטף 253 ישראלים, ורצח כ-1,200 בני אדם. 105 חטופים שוחררו במהלך הפסקת אש בת שבוע בסוף נובמבר, וארבעה חטופים שוחררו קודם לכן. שלושה חטופים חולצו על ידי כוחות צה"ל בחיים, וגופותיהם של 12 חטופים נוספים הוחזרו, כולל שלושה שנהרגו בשוגג על ידי צה"ל.

לעדכונים והרחבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן