חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביידן על המצב בין ישראל לאיראן: "רגע מכריע – ארה"ב עלולה להיגרר פנימה"

ביידן פתרון שתי המדינות
הנשיא ביידן. קרדיט: מארק ניימן, לע"מ

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קורא לקונגרס לאשר חבילת סיוע מיידית לישראל ולאוקראינה במאמר דעה שפורסם בוול סטריט ג'ורנל. נציין כי חקיקה בנושא תקועה זה חודשים בשל התנגדות מצד הרפובליקנים בבית הנבחרים, המונעת על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

"בעוד שתי המדינות מסוגלות להגן על ריבונותן בכוחות עצמן, הן תלויות בסיוע אמריקאי, כולל חימוש, כדי לעשות זאת, וזהו רגע מכריע", כותב ביידן, תוך שהוא מצביע על תקיפות מצד איראן ורוסיה על ישראל ואוקראינה בסוף השבוע.

ביידן התקיפה האיראנית
ביידן. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

"אם איראן תצליח להסלים משמעותית את מתקפתה על ישראל, ארה"ב עלולה להיגרר פנימה", מזהיר ביידן. "ישראל היא השותפה החזקה ביותר שלנו במזרח התיכון. בלתי נתפס שנישאר מנגד אם הגנותיה ייחלשו ואיראן תוכל לבצע את ההרס שתכננה בסוף השבוע".

עוד הוא אמר: "אנו יכולים להפוך את התוצאה הזו לפחות סבירה על ידי חידוש מלאי מערכות ההגנה האווירית של ישראל וסיוע צבאי כעת, כך שההגנות שלה יוכלו להישאר מאוישות במלואן ומוכנות."

ביידן מציין שמערכות ההגנה האווירית "קלע דוד" ו"כיפת ברזל" הממומנות על ידי ארה"ב היו קריטיות בסיכול מתקפות הטילים והמל"טים של איראן, ומדגיש שציוד צבאי שמומן על ידי וושינגטון ייוצר על ידי יצרנים אמריקאים, ובכך יגביר את הכלכלה האמריקאית. "אנחנו נעזור לחברים שלנו תוך כדי עזרה לעצמנו."

"קלע דוד וכיפת ברזל הממומנות על ידי ארה"ב היו קריטיות בסיכול בתקיפת המל"טים של איראן". כיפת ברזל. קרדיט: דובר צה"ל

"הייתי ברור לגבי החששות שלי לגבי ביטחון האזרחים בעזה במהלך המלחמה עם חמאס, אך חבילת הסיוע הזו מתמקדת בצרכים ההגנתיים ארוכי הטווח של ישראל כדי להבטיח שהיא תוכל לשמור על יתרון צבאי מול איראן או כל יריב אחר", כותב הנשיא האמריקאי

"חשוב לציין שחוק זה כולל מימון שיאפשר לנו להמשיך לספק סיוע הומניטרי דחוף לעם עזה ולאחרים שנפגעו מקונפליקטים ברחבי העולם."

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן