חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות מתקפת הטילים נגד ישראל: ארה"ב מטילה סנקציות חדשות על איראן

התפטרות דוברת ערבית ארצות הברית
ארה"ב. אילוסטרציה: אנספלאש

ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על גורמים באיראן הקשורים למשמרות המהפכה האסלאמית (IRGC), משרד ההגנה האיראני ותוכנית הטילים והמל"טים שלה. צעד זה מגיע בתגובה למתקפת הטילים והמל"טים האחרונה שביצעה איראן נגד ישראל.

הסנקציות מכוונות כנגד 16 פרטים ושתי ישויות, שלפי ארה"ב מסייעות לייצור, לבחון ולהפיץ כלי טיס בלתי מאוישים (UAV) איראניים. בנוסף, ארה"ב הטילה סנקציות על חמש חברות המספקות או רוכשות חומרי גלם לייצור פלדה עבור חברת הפלדה האיראנית "חברת הפלדה חוזסטן" (KSC), שהיא כבר נתונה לסנקציות אמריקאיות.

איראן תוקפת בישראל: עשרות אזעקות ומאות יירוטים ברחבי הארץ

הסנקציות מכוונות גם כנגד יצרנית הרכב האיראנית "קבוצת בהמן" ושלוש מחברות הבנות שלה, "שהמשיכו לתמוך באופן משמעותי ב-IRGC ובישויות מיועדות אחרות", לדברי מחלקת המדינה האמריקאית. במקביל, מחלקת המסחר האמריקאית הטילה מגבלות חדשות על גישת איראן לטכנולוגיות שלה.

בריטניה הצטרפה אף היא לאירוע – והטילה סנקציות על מספר ארגונים צבאיים איראניים, פרטים וישויות המעורבים בתעשיית ה-UAV ובתוכנית הטילים הבליסטיים של איראן.

שגרירת ישראל בבריטניה
"בריטניה הצטרפה אף היא לאירוע". אילוסטרציה: אנספלאש

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן הצהיר בהודעה רשמית על הטלת הסנקציות: "יהיה ברור לכל מי שמאפשר או תומך במתקפות איראן – ארצות הברית מחויבת לביטחונה של ישראל. אנו מחויבים לביטחון אנשינו ושותפינו באזור, ולא נהסס לנקוט בכל הצעדים".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן