חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מבקר המדינה הודיע: "נבחן פתיחת ביקורת על שחרור מנהל ביה"ח שיפא"

מתניהו אנגלמן מבקר המדינה. קרדיט: ישראל הדרי

מבקר המדינה, מתניהו אנלגמן, הודיע ​​כי ייתכן שיזום בדיקה וביקורת בנוגע לשחרורו של מנהל בית החולים שיפא בעזה, מוחמד אבו סאלמייה, שהואשם בשיתוף פעולה עם חמאס.

אנלגמן ציין כי יבקש מראש הממשלה נתניהו לספק לו כל חומר שיופק מחקירות פנימיות בנוגע לסיבות לשחרורו של אבו סאלמייה, למרות קשריו לכאורה עם ארגון הטרור, על מנת לבדוק האם השגיאה משקפת בעיות עמוקות יותר בתהליך קבלת ההחלטות בנושאים ביטחוניים.

אנלגמן הדגיש כי גורמים ביטחוניים טענו ש"בוצעו פשעים חמורים" בבית החולים שיפא תחת ניהולו של אבו סאלמייה וכי "באופן טבעי, מנהל בית החולים הוא שנושא באחריות".

הוא ציין עוד ששחרורו של אבו סאלמייה הוביל לחילופי האשמות סוערים בין השר לביטחון לאומי בן גביר, שר הביטחון גלנט וראש השב"כ בר, בעוד שראש הממשלה נתניהו טען שביהמ"ש העליון נושא גם באחריות חלקית.

מספר ההרוגים בעזה
בית החולים שיפא בעזה / צילום: דובר צה"ל

"השיח בין גורמים מדיניים וביטחוניים המתקיים בנושא מעורר חשש שלא נעשתה עבודה מאורגנת שבדקה את כל ההיבטים של שחרור[אבו סאלמייה", אומר מבקר המדינה.

"לאחר שנעיין בחקירות – נבדוק את הצורך לפתוח בביקורת בנושא. חשוב לוודא שהתהליך לקבלת החלטות בעניין זה אינו סימפטום לבעיה יסודית בתהליך קבלת ההחלטות בנושאים ביטחוניים", אומר מבקר המדינה.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן