חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חרף הביקורת הרחבה: ועדת השרים לחקיקה מאשרת את חוק הגיוס

צה"ל גיוס חרדים
קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת חוק להורדת גיל הפטור משירות צבאי לצעירים חרדים בישיבות. הוועדה הודיעה על רצונה להעביר את ההצעה, שהועלתה לראשונה על ידי הממשלה הקודמת, תוך שימוש בתקנון המאפשר החייאת הצעות חוק מכנסות קודמות.

בהצהרתו אתמול, הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא דוחף להעברת התיקון לחוק שירות לאומי "כדי לגשר על הפערים ולהביא להסכמה רחבה", לאחר שהמשא ומתן עם המפלגות החרדיות בנושא הגיוס נחל כישלון.

דרעי וגפני תמכו: נתניהו הודיע שיקדם את חוק הגיוס שאושר בכנסת הקודמת

האמנם – הצהרתו עוררה גינויים מיידיים, ביניהם מצד שר הביטחון בני גנץ – מי שהציע את החוק לפני שנתיים – שכינה את הצעד "מניפולציה פוליטית נוספת".

שר הביטחון יואב גלנט, שהתנה את תמיכתו בכל תוכנית גיוס בתמיכת גנץ, מתח גם הוא ביקורת על החוק, והצהיר כי "לא אאפשר הצעת חוק שתובא באופן חד צדדי על ידי חלק מסיעות הקואליציה, ומשרד הביטחון לא יקדם אותה", אמר במסיבת עיתונאים.

ההחלטה של ועדת השרים לחקיקה לאשר את החוק מגיעה זמן קצר לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע לשר המשפטים יריב לוין כי קיימת מניעה משפטית לקידומו, בשל התבססותו על נתונים מיושנים והחייאתו ללא התייעצות עם גורמי הביטחון.

היועמ"שית מתנגדת לקידום חוק הגיוס: "לא מעודכן"

אם יאושר, החוק יוריד את גיל הפטור משירות חובה עבור סטודנטים חרדים בישיבות מ-26 הנוכחי ל-21, תוך "הגדלת שיעורי הגיוס החרדיים באיטיות רבה".

במהלך קידום החוק לפני שנתיים, הדגיש גנץ כי מדובר בצעד זמני וכי יש ללוות אותו במאמצים להרחיב את חובת השירות הלאומי הן לחרדים והן לערבים ישראלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן