חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרד בליכוד? ביטול ההטבה לאזרחים שמעורר סערה | כל הפרטים

סגן יו"ר הכנסת
קרדיט: משה מילר, לע"מ

דיון סוער התקיים בוועדת הכספים בכנסת סביב ביטול הטבת אגרת הרישוי לרכבים חשמליים. הצעת החוק, הצפויה להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקל, עוררה התנגדות מצד חברי כנסת מהליכוד.

חברי הכנסת אתי עטיה ואלי דלל נעדר מהדיון, וחבר הכנסת רביבו (כולם מהליכוד) הצביע נגד ההצעה, תוך שהוא טוען לפגיעה במעמד הביניים. הקואליציה נאלצה להזעיק את חברי הכנסת משה סולומון ואלמוג כהן, שהיו בעיצומה של ארוחת צהריים במזנון הכנסת, כדי להבטיח את אישור החוק.

מרד בליכוד
ועדת הכספים של הכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חבר הכנסת ארז מלול מש"ס הביע זעם על ההצעה ועזב בכעס את הדיון. בדברי ההסבר לתקנות צוין כי השפעת הרכבים החשמליים על התשתיות, הגודש בכבישים ועלויות התחזוקה אינה שונה מזו של רכבים שאינם חשמליים. עוד צוין כי ביטול זיהום האוויר כבר מגולם בכך שרכבים חשמליים אינם משלמים מס דלק.

נציגת האוצר בדיון ציינה כי לא ניתן להתעלם מהצורך בהגדלת ההכנסות לקופת המדינה, וכי ביטול ההטבה צפוי להכניס כ-230 מיליון שקל בשנה.

חבר הכנסת ינון אזולאי הביע ביקורת חריפה על ההצעה, תוך שהוא טוען כי הממשלה סותרת את עצמה בנושא איכות הסביבה. "ביד אחת אומרים לנו שמעודדים ירוק, מסבסדים, ממסים וביד השנייה עושים הפוך", אמר אזולאי. "אתם רוצים להביא מס נסועה? מתי כמה?

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן