חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בן גביר זימן את המפכ"ל לשימוע כדי להקדים את סיום כהונתו: "לא מתפקד"

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זימן את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשימוע ביום רביעי הקרוב, בטרם ימליץ לממשלה להקדים את סיום כהונתו.

השר בן גביר מציין במכתבו למפכ"ל את ההחלטה להאריך את כהונתו על רקע "תפקודו באירועי ה-7 באוקטובר, ואולם, בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט".

קובי שבתאי. (צילום: דוברות המשטרה)

השר בן גביר הציג דוגמאות לדבריו: "כך למשל, בהכנות לאירועי מירון לא הופעת להערכת המצב המסכמת בנושא, גם לא ביקרת בחפייק בשטח, ולדברי בכירים במשטרה – היית "מנותק קשר" לחלוטין".

עוד הוסיף וכתב "דברים אלו מצטרפים לאי קיומם של ישיבות עומק וישיבות סטטוס בראשותך בנושא הפשיעה במגזר הערבי וארגוני פשיעה על אף הנחיותיי בעניין, ולהעדרם של דיונים והנחיות בעניין גניבות הרכבים, תאונות דרכים, גיוסים למשטרה, מימוש תקציבים, הצטיידות ורכש, וניהול כללי של המשטרה, כאשר במשטרה מדווחים לי על היעדרותך הכללית מעבודתך".

השר איתמר בן גביר. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר בן גביר מוסיף כי "למעשה, הדבר היחיד בו הינך מתפקד, הינו קידום קצינים מקורבים בלבד. קצינים רבים במשטרה טוענים כי אין מה לדבר עם המפכ"ל, המפכ"ל בפועל הוא ערן היועץ האסטרטגי".

בהמשך לדברים אלו, כותב השר בן גביר למפכ"ל כי "מוטלת על השר אחריות מיניסטריאלית לתפקודה של המשטרה, והוא אינו יכול להסתתר "כמשקיף מן הצד", בכל הנוגע להתנהלות דרגי הביצוע".

יצויין כי ההחלטה להאריך את כהונת המפכ"ל אושררה על ידי ועדת החקירה הממלכתית לחקירת אסון מירון, שקבעה כי המפכ"ל נכשל באסון מירון, וכי בשל נסיבות המלחמה – היא מותירה בידי הממשלה את המועד לקביעת סיום כהונתו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן