חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בדרך לממשל זמני בעזה? התקדמות משמעותית במו"מ בין ישראל לחמאס

הלחימה 7 חודשים
עזה. קרדיט: דובר צה"ל

ישראל וחמאס הגיעו להסכמה על "מסגרת" להסכם שחרור חטופים, ודנים כעת בדרכי יישומה, כך מדווח הוושינגטון פוסט. צעד מרכזי היה הסכמת שני הצדדים לקבל "ממשל זמני" בעזה על ידי כוח הנתמך על ידי הרשות הפלסטינית בשלב השני של ההסכם.

הדיווח, במאמר דעה מאת הפרשן דייוויד איגנטיוס, מצטט בכיר אמריקאי שאומר כי "המסגרת הוסכמה" והצדדים "דנים כעת בפרטים של אופן יישומה".

מצרים רפיח
קרדיט: דובר צה"ל

הדיווח מציין שבכירים מזהירים שאף על פי שהמסגרת קיימת, הסכם סופי כנראה לא קרוב, וייקח זמן להסדיר את כל הפרטים.

"הקשיים היו במעבר לשלב 2", כותב איגנטיוס, "שבו חמאס תשחרר את החיילים הזכרים שנותרו בשבי ושני הצדדים יסכימו ל'סיום קבוע של מעשי האיבה' עם 'נסיגה מלאה של כוחות ישראליים מעזה'".

צה"ל תוצאות החקירה שני חיילים מבצע עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

לדברי איגנטיוס, התפתחות מרכזית היא ששני הצדדים, ישראל וחמאס, "אותתו כעת על קבלתם תוכנית 'ממשל זמני' שתתחיל בשלב 2, שבו לא חמאס ולא ישראל ישלטו בעזה".

הוא מציין כי הערבות לצעד המדובר תינתן על ידי כוח מאומן על ידי ארה"ב, הנתמך על ידי מדינות ערביות מתונות. הכוח יגויס מקבוצה של 2,500 תומכי הרשות הפלסטינית שכבר עברו סינון על ידי ישראל.

קרדיט: דובר צה"ל

חמאס אמרה למתווכים שהיא "מוכנה לוותר על השליטה לטובת הסדר הממשל הזמני," אמר בכיר אמריקאי לפוסט.

לפי הדיווח, שני הצדדים מעוניינים לסיים את הלחימה, כאשר ישראל רוצה להכין את כוחותיה לקראת עימות אפשרי עם חיזבאללה בצפון. הוא גם מצטט בכיר אמריקאי שאומר שחמאס נמצאת ב"מצב קשה מאוד" במנהרות שמתחת לעזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן