חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איראן השתלטה על ספינה ישראלית, בצה"ל הגיבו: "תשא בהשלכות" | צפו

איראן השתלטה ספינה ישראלית
קרדיט: אנספלאש

כוחות איראניים השתלטו הבוקר (שבת) על ספינת המטען הפורטוגזית "MCS ARIES" במצר הורמוז, כך הצהירו רשמית במשמרות המהפכה. הספינה שטה כעת במפרץ הפרסי, על פי אתר מעקב אחר ספינות, Marine Traffic.

ה-MCS Aries קשורה לחברת הספנות הישראלית Zodiac Maritime Shipping Company של המיליארדר אייל עופר, כך דווח ברויטרס, שם הוסיפו ואמרו כי על הספינה היו כ-20 פיליפינים.

"הספינה שנתפסה על ידי כוחות איראניים הייתה 'מסחרית' ונשאה מכולות בדרכה להודו", פורסם בעמוד הטוויטר של עיתון הסעודי אל-חיאת'.

זמן קצר לאחר הפרסום – בדובר צה"ל נתנו את הדעת על האירוע וכתבו: "איראן תשא בתוצאות אם היא תסלים את האלימות באזור. איראן תישא בהשלכות על הבחירה להסלים את המצב עוד יותר. ישראל נמצאת בכוננות גבוהה. הגברנו את המוכנות מתוקפנות איראנית נוספת – אנחנו גם מוכנים להגיב".

בתיעודים השונים ברשת נראה מסוק הכוחות המיוחדים של חיל הים במשמרות המהפכה עולה על הספינה הנושאת דגל פורטוגל, ובכך משתלט עלייה.

אילוסטרציה: אנספלאש

בתוך כך גורם ביטחוני אמריקאי הגיב על האירוע ואמר :"אנחנו מודעים למצב ואנחנו עוקבים אחריו", אך סירב לאשר או להכחיש את שם הספינה כאשר נשאל אם מדובר ב-MSC Aries, כך דיווחה רויטרס.

האירוע מגיע על רקע איומים באיראן לתקוף את ישראל, כאשר ישראל נמצאת בכוננות גבוהה מאז ליל חמישי. מנהיגי העולם פועלים על מנת מנוע עימות ישיר בין שתי המדינות.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן