חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוגזם או מתבקש? מירי רגב קבעה: שינויים מרחיקי לכת בטקס המשואות

נסרין יוסף משואה
טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, הר הרצל, ירושלים. קרדיט: לע"מ

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, מבצעת בימים אלו שורה של שינויים משמעותיים בטקס הדלקת המשואות המסורתי שיתקיים השנה – כך עפ"י פרסום בעיתון 'מעריב'

השינויים העיקריים:

ביטול הגבלת מספר משיאי המשואות: בעבר, מספר משיאי המשואות היה מוגבל ל-12, בהתאם למספר שבטי ישראל. כעת, לא תהיה הגבלה על מספר משיאי המשואות, וניתן יהיה להדליק מספר בלתי מוגבל של משואות.

• סמכויות מורחבות לשרת התחבורה: רגב תוכל לערוך התאמות ושינויים בטקס כרצונה, לרבות אופי הטקס, הוספת רכיבים מסורתיים שהיו נהוגים בעבר או הסרתם. שינויים אלה יתבססו על המלצות הגורמים המקצועיים של הטקס.

חידוש חד פעמי: השינויים יהיו רלוונטיים באופן חד פעמי רק לטקס השנה, לרגל חגיגות ה-76 למדינת ישראל, ובצל מלחמת חרבות ברזל, שפרצה בעקבות השבעה באוקטובר.

השרה מירי רגב. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נציין כי לא מדובר בפעם הראשונה שרגב מבצעת שינוי דרמטי בטקס המסורתי שעתיד להתקיים בעוד כשבועיים. השרה קבעה כי השנה, האירוע יתקיים ללא קהל, לטענתה מטעמי בטיחות, אלא שעפ"י דיווחים הסיבה האמתית למהלך היא החשש מפני התפרצות של מחאות במהלך הטקס.

מי שנתנה את הדעת על הצעד החריג של השרה, הייתה תנועה לאיכות השלטון שפנתה לממונה על חוק חופש המידע ודרשה לפרסם את הנימוקים להחלטה: "עלינו לוודא כי ההחלטה לא נועדה להשתקת קולות שעולים בציבור".

"לא מכבד ולא ראוי": בקיבוץ בארי דוחים את הזמנת המדינה | כל הפרטים

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן