חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הרגשתי בסרט": ריאיון עם טייס שהשתתף בירוט הכטב"מים מאיראן | מיוחד

ריאיון טייס חיל האוויר מלחמה בצפון
צילום: דובר צה"ל

ריאיון מיוחד: טייס קרב במילואים בחיל האוויר, שהשתתף בפעולת היירוט של מאות הכטב"מים והטילים ששוגרו לעבר ישראל על ידי איראן, מתאר את החוויה כמשימה המורכבת ביותר שבה השתתף, ואומר שהוא הרגיש כאילו הסרט "אהבה בשחקים" נפגש עם מלחמת הכוכבים".

הקצין, המזוהה רק כרב סרן ג', מספר לעיתון הטלגרף הבריטי שכחייל מילואים גויס מביתו ביום שבת, השתתף במשימה, והספיק חזר למשרד ביום ראשון "לירות מיילים".

ישראל תתקוף באיראן הלילה
אילוסטרציה: דובר צה"ל

"זה באמת היה שונה לגמרי מכל מה שעשיתי אי פעם – מאות כטב"מים וטילים באוויר שמתפוצצים סביבך, כאילו הסרט "אהבה בשחקים" פגש את מלחמת הכוכבים". חיסולים אינסופיים מתרחשים ממש ליידך", הוא אומר לעיתון.

"זו הייתה המשימה המורכבת ביותר שעשיתי ב-20 שנותיי בחיל האוויר, בידיעה שאם יש מטרה שהוחמצה, אולי היא תתפוצץ בישראל", הוא אומר.

ישראל תגיב לתקיפה האיראנית מטוס קרב נחיתת חירום
קרדיט: דובר צה"ל

כזכור, ביום שבת האחרון איראן שיגרה למעלה מ-300 כטב"מים וטילים, כאשר 99% מהם יורטו על ידי כוחות ישראל ובעלות בריתה.

"טסנו בקואליציה מדהימה עם ארה"ב, בריטניה וכוחות אחרים, מצד אחד זו הייתה מתקפה אגרסיבית מאוד מתואמת על ידי איראן, שאולי לא ראינו במלחמה מודרנית, אבל מצד שני הייתה הגנה מוחלטת בפעולה", הוא אומר.

רגעי ההמראה נחשפים: תיעוד מיוחד של שיגור הכטב"מים מאיראן | צפו

"תמיד קשה יותר למצוא ולהפיל את המטרות האלה בלילה. הן טסות נמוך מאוד אז גם אתם טסים נמוך אבל אתם לא מצליחים לראות את הקרקע", הוא מוסיף.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן