חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רה"מ נתניהו דובק בגרסתו: "חלה ירידה דרמטית בקצב זרימת הנשק לישראל"

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית בירושלים. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

פתח ישיבת הממשלה השבועית, ראש הממשלה נתניהו עמד מאחורי החלטתו לפרסם בשבוע שעבר סרטון באנגלית שבו מתח ביקורת על ארה"ב על עיכוב משלוחי הנשק, ואמר כי פנה לציבור לאחר שניסיונות שקטים לפתור את הבעיה – כשלו.

לאחר שהדגיש את הערכתו לתמיכתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך המלחמה, טען נתניהו כי לפני ארבעה חודשים חלה "ירידה דרמטית" בקצב זרימת הנשק לישראל.

"במשך שבועות רבים", אומר נתניהו בישיבת הממשלה, "פנינו לחברינו האמריקאים כדי לזרז את המשלוחים. עשינו זאת שוב ושוב. עשינו זאת בדרגים הבכירים ביותר, ובכל הרמות, ואני רוצה להדגיש – עשינו זאת בחדרים סגורים. קיבלנו כל מיני הסברים, אבל לא קיבלנו דבר אחד: המצב הבסיסי לא השתנה."

לדברי ראש הממשלה, "פריטים מסוימים חלחלו פנימה, אבל עיקר החימוש נותר מאחור". נציין כי טענתו של נתניהו עומדת בסתירה לגרסה שהוציא הבית הלבן, המדגיש כי ישנה עיכוב באספקת סוג אחד של פצצה כבדה בשל השימוש הפוטנציאלי שלה באזורי אוכלוסייה, בעוד שכל השאר זורם כרגיל.

בבית הלבן מותחים ביקורת חריפה על נתניהו: "לא יודע מה עובר לו בראש"

"אחרי חודשים ללא שינוי במצב, החלטתי לומר זאת בפומבי", ממשיך נתניהו, ומוסיף ש"שנות הניסיון" שלו לימדו אותו שזה היה המפתח לשחרור הסיוע.

"אני מוכן לסבול התקפות אישיות למען ביטחון ישראל", מצהיר נתניהו, והוסיף כי הוא מאמין שהבעיה תיפתר בקרוב.

נתניהו סיום עזה
ראש הממשלה נתניהו. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

בתוך כך, במסגרת הישיבה נתניהו הודיע גם על שמות ראשי הוועדות המופקדות על השבת תושבים מפונים לבתיהם ועל שיקום קהילות במידת הצורך: אלוף (בדימוס) אלי מרום, מפקד חיל הים לשעבר, עבור רשות התקומה באזור גבול עזה, ואלוף (בדימוס) יפתח רון טל, מפקד זרוע היבשה לשעבר ומנכ"ל חברת החשמל הנוכחי, עבור הרשות הצפונית.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן