חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני ואני מצר על כך"

גולדקנופף משבר הגיוס
חבר הכנסת יצחק גולדקנופף. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר שעורר סערה, שר השיכון, יצחק גולדקנופף, מתנצל על אמירתו לפיה תושבי מטולה לא פונו מביתם. "שגיתי בלשוני ואני מצר על כך," אמר גולדקנופף. "הזכרתי את צפת ומטולה בנשימה אחת שכביכול הן לא נסגרו בעוד שבפועל מטולה כן נסגרה. אני מתנצל על הטעות."

התייחסותו של השר גולדקנופף לנושא הגיעה במהלך ריאיון שנערך עימו ברדיו קול חי, שעסק בהמלצת צה"ל לבטל השנה את ההילולה במירון, בשל המצב הביטחוני והירי של חיזבאללה לאזור. השר ממפלגת יהדות התורה אמר: "זה יגיע לדיון, יהיו דעות, יהיו הבנות. את צפת ומטולה לא סגרו, אבל את זה כן? כל העולם מחכה למירון."

אסון מירון חוק חדש
הילולת הרשב"י במירון. אילוסטרציה. קרדיט: מארק ניימן, לע"מ

כאמור – דבריו של גולדקנופף עוררו סערה נרחבת, כשפרשנים רבים בתקשורת האשימו אותו בחוסר מודעות למצב הביטחוני בצפון. בין השאר, כתב חדשות 12 עמית סגל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אוי לבושה. שר בממשלה לא יודע מה קורה במטולה כבר שבעה חודשים."

כתב גלי צה"ל יניר קוזין תקף אף הוא: "אני לא בטוח כי בכל זאת צריך לעשות בדיקה מסודרת, אבל נראה לי שהשר גולדקנופף מתגלה כשר המנותק ביותר בממשלה. שר הבינוי והשיכון לא יודע שאת מטולה סגרו כבר לפני חצי שנה!!! ועוד מביא את זה כטיעון למה צריך לאשר את ההילולה במירון. או בקיצור, 'למי רע פה?'."

כתב המשפט של כאן חדשות, אבישי גרינצייג, הצטרף לעמיתיו וטען: "זה לא רק הניתוק ההזוי על ידי שר בכיר בממשלה מהמצב במטולה כבר חצי שנה, אלא שהוא לוחץ לקבל החלטות ביטחוניות הרות גורל על סמך איזה השוואה מטופשת לחלוטין של 'למה את מטולה לא סגרו ואת ההילולה במירון כן?'. כשאין בושה אז אין בושה."

בתוך כך נזכיר כי בצה"ל ובפיקוד העורף כבר הספיקו לחזור על ההמלצה לביטול ההילולה. "בהתאם להערכת המצב המבצעית העדכנית, צה"ל המליץ לגורמים הרלוונטיים על ביטול אירועי הילולת הרשב"י בהר מירון, הצפויים להתקיים בין התאריכים 25-26 במאי 2024", כתבו.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן