חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המחאות באונ' קולומביה נמשכות – ובקמפוס אובדים עצות: "משטרה לא תעזור"

קולומביה קמפוס
אוניברסיטת קולומביה בה פרצו המחאות החריפות ביותר. קרדיט: אנספלאש

קרב אבוד מראש, או אוזלת יד? אוניברסיטת קולומביה הודיעה כי לא תפעיל כוחות משטרה במלאכת פירוק מחנה המחאה האנטי-ישראלי והאנטישמי בקמפוס, זאת לאחר שפג תוקף האולטימטום שנקבע על ידי המוסד לסטודנטים פרו-פלסטינים. בהודעה ששוגרה לסטודנטים, מציינת האוניברסיטה כי "הבאת משטרה בשלב זה" תהיה צעד לא יעיל.

הצדדים טרם הגיעו להסכמה במו"מ ביניהם לסיום ההפרעות, כך מדווחת נשיאת האוניברסיטה, מנושה שפיק, בהצהרה. "מטרת המו"מ מצד האוניברסיטה הייתה למצוא פתרון מוסכם עם המפגינים שיוביל לפירוק מסודר של המחנה מהדשא", כותבת שפיק במכתבה. "הסטודנטים התבקשו גם להתחייב בעתיד לציית לחוקי האוניברסיטה, כולל אלו הנוגעים לזמן, מקום ואופן קיום הפגנות ואירועים."

עקב התגברות המחאות בעד פלסטין: אוניברסיטת קולומביה בצעד משמעותי

בין ההקלות שהוצעו לסטודנטים תמורת פירוק המחנה, על פי ההצהרה, היו "האצת לוח הזמנים לבחינת הצעות חדשות מצד הסטודנטים בנושא העלאת המודעת למשבר בעזה,  וכן הצעה "להשקיע בבריאות ובהשכלה בעזה, כולל תמיכה בפיתוח ילדים צעירים ותמיכה באקדמאים מפונים", בין היתר.

"כפי ששבעת החודשים האחרונים הראו, הקמפוס שלנו סובל ממחלוקות סביב המלחמה בעזה", ממשיכה שפיק, מבלי להתייחס להתקפה שהובילה על ידי חמאס ב-7 באוקטובר והובילה לסכסוך המתמשך. "לאורך כל השנה, חיפשנו דרכים לאפשר לסטודנטים ולסגל שלנו לקיים דיאלוג קונסטרוקטיבי, וסיפקנו מרחב נרחב לפגנות וערנות להתנהלות בצורה שלוויתית ובלי הפרעות לחיי האקדמיה."

נתניהו מגנה את גל האנטישמיות באוניברסיטאות בארה"ב

"אך אנו חייבים לקחת בחשבון את זכויותיהם של כל חברי הקהילה שלנו", היא מוסיפה. "המחנה יצר סביבה לא נעימה עבור רבים מהסטודנטים והסגל היהודי שלנו. גורמים חיצוניים תרמו ליצירת סביבה עוינת בניגוד לתקנון 6, בעיקר סביב שערינו, שאינה בטוחה עבור כולם – כולל השכנים שלנו."

"בהתאם למדיניות ההפגנות הזמניות שלנו, לאחר ימי קריאה, בחינות וסיום הלימודים, הפגנות יוכלו להימשך בקמפוס בהגשת בקשה עם הודעה מוקדמת של יומיים במקומות מורשים", היא מבהירה. "אין לנו כוונה לדכא את חופש הביטוי או את הזכות למחאה שלווית."

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן