חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צרפת תומכת בצו המעצר נגד נתניהו וגלנט: "הזהרנו"

נתניהו ומקרון. קרדיט צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

צרפת חוזרת על תמיכתה בבית הדין הבינלאומי הפלילי (ICC) וב"מאבק בחסינות" לאחר בקשת התובע של בית הדין להוציא צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט ומנהיגי חמאס בגין חשד לפשעי מלחמה.

"צרפת תומכת בבית הדין הבינלאומי הפלילי, בעצמאותו ובמאבק בחסינות בכל נסיבות," נאמר בהצהרה של משרד החוץ הצרפתי. "בנוגע לישראל, בית המשפט המקדמי של בית הדין הוא שיקבע אם להוציא צווים אלו, לאחר שבחן את הראיות שהציג התובע."

נתניהו תוקף בחריפות את התובע בהאג: "דוגמה לאנטישמיות החדשה" | צפו

בנוסף, בפריז ציינו כי הם הזהירו "במשך חודשים כי ישנו צורך דחוף לציות קפדני לחוקים ההומניטריים הבינלאומיים, במיוחד על רקע הכמות הבלתי מתקבלת של נפגעים אזרחים ברצועה וחוסר גישה לסיוע".

הצהרת צרפת מגיעה לאחר שתובע ה-ICC, קארים חאן, ביקש מבית המשפט להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיגי חמאס בגין חשד לפשעי מלחמה שביצעו במהלך מבצע "שומר החומות" בשנת 2021.

ניצב לצידנו: כך הגיב הנשיא ביידן להחלטת בית הדין הבין לאומי

חאן טוען כי יש ראיות מספיקות המצדיקות את מעצרם של נתניהו, גלנט ומנהיגי חמאס. לדבריו, נתניהו וגלנט אחראים להפצצות שכוונו לאזרחים פלסטינים וגרמו למותם של מאות אנשים, כולל ילדים. חאן טוען גם שמנהיגי חמאס אחראים לירי רקטות לעבר ישראל, שגרמו לנזק רב ופגעו באזרחים ישראלים.

ישראל דחתה את הטענות של חאן וטענה שה-ICC אינו מוסמך לחקור אותה. ישראל אינה חברה ב-ICC וטוענת שהבית הדין מוטה נגד ישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן