חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפול השיניים שהסתבך: "הבורג חדר אל חלל המוח – יכולתי למות" | צפו

טיפול שיניים
טיפול שיניים. אילוסטרציה: אנספלאש

טיפול שיניים מהגיהינום: רמזאן יילמז פנה למרפאת שיניים פרטית בעיר בורסה שבטורקיה לאחר שחווה כאבי שיניים קשים. לאחר הבדיקה, הרופא, המכונה רק "א.ד." על ידי התקשורת הטורקית, יידע את יילמז שיש לו שיניים רופפות ומבנה עצם עדין, וכי הפתרון הטוב ביותר הוא להסיר את שיניו הטבעיות ולהחליף אותן בשתלים. יילמז, שהאמין בדעתו של המומחה, הסכים לעבור את ההליך עוד באותו היום.

אך הדברים התחילו להשתבש במהירות. תחילה, יילמז שמע את הרופא אומר לעוזרו שהכלי המשמש להחדרת ברגי השתלים לעצם אינו עובד כראוי. לאחר מכן, הוא נאלץ לסבול את הכאב של החדרת הברגים באופן ידני על ידי הרופא.

"הבורג חדר אל חלל המוח – יכולתי למות"

"כשהוא ניסה להכניס את הבורג, שמתי לב שהוא משתמש בכוח מוגזם", אמר יילמז. "ציינתי זאת בפניו, ואמרתי ששמעתי צליל של עצם נשברת, אך הוא הרגיע אותי ואמר שזה נורמלי". אולם כשהרופא המשיך להכניס את הבורג – הוא חדר דרך עצם הלסת וחדר לחלל המוח.

הכאב הבלתי נסבל גרם ליילמז לצעוק בכאב, והרופא הבין את חומרת המצב לאחר שביצע צילום רנטגן של גולגולת המטופל. הבורג המתכתי מוקם בסמוך למוח ואיים הן על חייו והן על תפקודו התקין.

"הבורג חדר אל חלל המוח – יכולתי למות"

הרופא מיהר להכניס את יילמז למכוניתו ונסע איתו באופן אישי לחדר המיון בבית החולים האוניברסיטאי אולודאג. שם, צוות רופאים קבע ניתוח חירום עבור יילמז בן ה-40.

"לאחר הבדיקות, התגלה שהבורג חדר לאזור שבו נמצאים המוח ונוזל השדרה", סיפר יילמז. "לפני הניתוח, הזהירו אותי שאני עלול לאבד את חיי. נפרדתי מילדי, אבל למזלי, הניתוח עבר בהצלחה."

הרופאים הצליחו להסיר את הבורג המתכתי מבלי לגרום נזק מוחי. לאחר מספר ימי התאוששות, יילמז שוחרר מבית החולים. הוא ניסה ליצור קשר עם הרופא וביקש החזר כספים ופיצוי על הוצאותיו הרפואיות, אך "א.ד." סירב לכך. כתוצאה מכך, נאלץ יילמז לפנות לבית משפט.

"הבורג חדר אל חלל המוח – יכולתי למות"

"אני רוצה שהרשויות ונציגי המדינה יתערבו בעניין הזה", אמר יילמז. "יש לי שני ילדים. מה היה קורה אם משהו היה קורה לי? מי היה נושא באחריות?".

יילמז תובע כעת את הרופא בבית משפט על רשלנות רפואית. הוא דורש פיצוי כספי עבור הנזק הפיזי והנפשי שנגרם לו כתוצאה מטיפול השיניים הרשלני, וכן עבור הוצאותיו הרפואיות.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן