חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשש בארה"ב: זו הסיבה שבגללה ישראל עלולה לבלום את העסקה עם חמאס

צווי מעצר נתניהו גלנט הלוי
ראש הממשלה נתניהו שר ביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי. צילום: קובי גדעון, לע"מ

ארצות הברית ומדינות בעלות ברית מודאגות כי הוצאת צווי מעצר של בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) כנגד בכירים ישראלים עלולה לפגוע בהסכם המתגבש בין ישראל לחמאס, כך מדווח בלומברג.

על פי דיווחים ממקורות אנונימיים, קיים "חשש ממשי" שישראל עלולה לסגת מההסכם אם בית הדין ינפיק את הצווים. הדיווח אינו מציין אילו מדינות נוספות פנו לבית הדין, אך מציין כי מדינות G7 "פתחו במאמץ דיפלומטי שקט להעברת המסר להאג שצווי מעצר, משמעותם ביטול העסקה".

אילוסטרציה: אנספלאש

כזכור, דיווחים בכלי התקשורת הצביעו אתמול על מאמצים דיפלומטיים מצד ארצות הברית למנוע מהתובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה נתניהו שר ביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי

באתר וואלה מדווח איש התקשורת בן כספית כי נתניהו נתון ב"לחץ חריג" לנוכח האפשרות שיוצאו נגדו ונגד בכירים נוספים במערכת המדינית והצבאית צווי מעצר על ידי בית הדין בהאג, מה שיסמן הידרדרות משמעותית במעמדה הבינלאומי של ישראל.

ראש הממשלה נתניהו. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

כספית כותב כי נתניהו מנהל "מלחמה טלפונית בלתי פוסקת" במטרה למנוע את הוצאת צווי המעצר, תוך התמקדות בעיקר בממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

הפרשן עמוס הראל מהארץ מדווח כי הממשלה פועלת מתוך הנחה שהתובע הכללי של ה-ICC, קארים חאן, צפוי להוציא צווי מעצר עוד השבוע נגד נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הלוי

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן