חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הותר לפרסום: שב"כ סיכל פיגוע תופת בישראל שתכנן חמאס בפנים הארץ

קרדיט: תקשורת שב"כ

הותר לפרסום כי לפני כחודש נעצר בשכם על ידי כוח לוחמי שב"כ וימ"מ, אנס שורמאן, פלסטיני במוצאו מטול כרם המתגורר בירדן, לאחר שהוחשד כמעורב בתכנון ביצוע פיגוע תופת בישראל.

בחקירתו בשב"כ עלה כי בדצמבר 2023 גויס שורמאן לחמאס, על ידי עמאד עביד, פעיל חמאס מטורקיה, במוצאו מאיו"ש, והסכים לבצע בשם ארגון הטרור חמאס פיגוע התאבדות, כאשר ההערכה היא כי היעד לפיגוע היה בפנים הארץ.

כהכנה לקראת ביצוע הפיגוע, צילם שורמאן צוואה, עבר הכשרה בנהיגה על אופנוע אשר אמור היה לשמש אותו לצורך ביצוע הפיגוע, וקיבל כספים והוראות לביצוע הפיגוע ולאיסוף מטען החבלה שהוסתר באיו"ש.

מטען החבלה שהוסתר באיו"ש.. קרדיט: תקשורת שב"כ

במסגרת החקירה בשב"כ הוסגר מטען רסס רב עוצמה במשקל של 12 ק"ג, שהוסתר בסמוך למעיין באזור השומרון. בצמוד למטען אותר מכתב עם הנחיות לביצוע הפיגוע.

בהמשך, נעצרו לחקירת שב"כ מספר פעילי חמאס באיו"ש, אשר שימשו חלק מתשתית חמאס צבאית בשכם. בחקירותיהם נחשפה מעורבות חלקם בהכנת המטען שיועד לשורמאן והסתרתו בשטח, וזאת בהנחייתו של חודיפה סלאימה, פעיל מפקדת החמאס בטורקיה.

קרדיט: תקשורת שב"כ

בתוך כך, נגד שורמאן הוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום בגין עבירות ביטחוניות חמורות, ובתוכן ניסיון לגרימת מוות בכוונה, מגע עם אויב וחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן