חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום לאחר מותה: הח"כית לשעבר עדנה סולודר זכתה בפרס מפעל חיים

עדנה סולודר
עדנה סולודר ז"ל. קרדיט: סער יעקב, לע"מ

משרד החינוך מודיע על הענקת פרס ישראל על מפעל חיים לעדנה סולודר, חברת כנסת לשעבר ולוחמת מלחמת העצמאות, שהלכה לעולמה אתמול בגיל 94.

באירוע יוצא דופן, הודיעה הוועדה כי החליטה על הענקת הפרס לסולודר אתמול, אך לאחר מכן נודע לה על מותה. שר החינוך יואב קיש, שתחת משרדו מוענק פרס ישראל, הודיע על הפרס לאחר המוות לאחותה זמן קצר לאחר מכן. הלווייתה של סולודר תתקיים היום.

קיש פרס ישראל
קרדיט: לע"מ

סולודר נולדה בשנת 1930 בתקופת המנדט הבריטי וגדלה בקיבוץ גשר. עם פרוץ מלחמת העצמאות בשנת 1948, בגיל 18, התגייסה להגנה ושירתה כמפעילת קשר.

לאחר המלחמה עבדה סולודר כמורה למוזיקה, הייתה פעילה בתנועת הקיבוצים ונכנסה לפוליטיקה בשנות ה-80. היא כיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה ומפלגת המערך בין השנים 1982-1992.

"גב' עדנה סולודר היא סמל למנהיגות נשית ועם מסלול חייה יוצא הדופן משקפת את פניה של החברה הישראלית…היא הייתה מנהיגה בתנועת הקיבוצים ובמסגרת פעילותה הפרלמנטרית רבת השנים פעלה לחיזוק הפריפריה, שימור המורשת הטבעית, עידוד התיישבות חקלאית והייתה מודל לאחדות וחיבור", נמסר בהודעת הממשלה.

עדנה סולודר ז"ל. קרדיט: סער יעקב, לע"מ

פרס ישראל הוענק לאחר המוות מספר פעמים בעבר, כאשר המקרה הבולט ביותר הוא הענקת הפרס למשוררת לאה גולדברג בשנת 1970, לאחר מותה באותה שנה.

בנוסף, הוכרז היום כי במאי הקולנוע הוותיק משה אדרעי יקבל גם הוא את פרס ישראל על מפעל חיים, על "עבודתו פורצת הדרך ותרומתו המשמעותית לאמנויות העברית ולעידוד הקולנוע הישראלי".

אדרעי, בן 74, נולד במרוקו ועלה עם משפחתו בגיל צעיר לדימונה, שם פיתח עניין רב בקולנוע לאורך חייו. דמות חשובה ביותר בתעשיית הקולנוע הישראלית, הוא מפיק ובמאי של עשרות סרטים ישראליים קלאסיים. אדרעי, יחד עם אחיו ליאון ושותפים נוספים, הוא גם הבעלים של חברת הפצת סרטים ורשת בתי הקולנוע סינמה סיטי, בין היתר.

פרס ישראל יוענק בטקס יום העצמאות הלאומי, שחל השנה ב-14 במאי. האירוע יתקיים השנה בשדרות במקום בירושלים, כהמשך לשורת מחלוקות סביב הפרס השנה, שכללו בשלב מסוים ביטול הקטגוריות הרגילות לטובת שתי קטגוריות חדשות הקשורות למלחמה. הקטגוריות הקודמות הוחזרו כעת לצד הפרסים החדשים.

לעדכונים והרחבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן