חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ספרד פותחת בחקירה: "תוכנת NSO הישראלית ריגלה אחר בכירים בממשלה"

ספרד NSO
אילוסטרציה: אנספלאש

בית המשפט העליון בספרד פותח מחדש חקירה בחשד לשימוש בתוכנת פגסוס של חברת NSO Group הישראלית על מנת לרגל אחר ראש הממשלה פדרו סאנצ'ז ופוליטיקאים ספרדים נוספים.

החוקרים ישתפו מידע עם צרפת, שם פוליטיקאים ואישים אחרים היו אף הם יעד לריגול. החקירה תתמקד באיתור הגורמים העומדים מאחורי המעקב. עד כה לא הוגש כתב אישום נגד אף אחד.

חיים סירוטקין יישאר במעצר
"עד כה לא הוגש כתב אישום". אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

בשנת 2022, חשפה הממשלה הספרדית כי תוכנת NSO Group שימשה לריגול אחר שרים, מה שהוביל למשבר פוליטי בספרד ולפיטורי ראש המודיעין.

הממשלה לא פירטה האם קבוצות זרות או ספרדיות הן החשודות בריגול. בית המשפט העליון החל בחקירה בנושא, אך גנז אותה בשנה שעברה בטענה שישראל לא משתפת פעולה.

תלונות נגד שופטים
בית המשפט העליון החל בחקירה. אילוסטרציה: אנספלאש

האמנם – השופט חוסה לואיס קלאמה החליט לפתוח מחדש את החקירה לאחר שצרפת העבירה לו פרטים מחקירתה בנוגע לשימוש בתוכנת פגסוס לריגול בטלפונים של עיתונאים, עורכי דין ואישי ציבור, וכן חברי ממשלה ופוליטיקאים צרפתיים בשנת 2021.

נציין כי נשיא צרפת, עמנואל מקרון, החליף את הטלפון הנייד שלו ואת מספר הטלפון שלו בעקבות פרשת תוכנת הריגול פגסוס. בתוך כך השופט קלאמה סבור שהשוואת הממצאים הספרדיים עם נתונים טכניים שצרפת העבירה עשויה לקדם את החקירה.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן