חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום המבצע של צה"ל בג'בליה: מאות מחבלים חוסלו, 7 גופות חולצו

פסח נח"ל עזה
קרדיט: דובר צה"ל

בצה"ל מעדכנים כי אוגדה 98 סיימה את המבצע בג'בליה שבצפון עזה, במהלכו חיסלו הכוחות מאות מחבלים, חילצו את גופותיהם של שבעה חטופים ישראלים, והרסו מנהרות גדולות – תוך 3 שבועות.

בכירים בצה"ל תיארו את הלחימה בג'באליה כאחת הלחימה האינטנסיבית ביותר במהלך המלחמה. "מחנה הפליטים של ג'באליה הוא אחד האזורים הצפופים ביותר בעזה, וכוחותינו ספגו אש מסיבית של פעילי חמאס".

מבצע נור שמס
קרדיט: דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי חמאס הפך את התשתית האזרחית של ג'באליה ל"מתחם לחימה מבוצר", פתח באש לעבר חיילים מבתי ספר ומאתרים אחרים שבהם אזרחים חסו, ובנה רשתות מנהרות מתחת למבנים אזרחיים.

בסה"כ כ-120 קליעי נ"ט שוגרו לעבר הכוחות, יחד עם עוד עשרות תקריות של מטעני חבלה, ירי צלפים ומזל"טים שהטילו פצצות, לפי הצבא.

על פני הקרקע, חטיבות 7, 460 וצנחנים של האוגדה הרגו מאות חמושים ב"קרבות אינטנסיביים" והרסו עשרות אתרים השייכים לקבוצות טרור, אומרים בצה"ל.

מבצע גופות
קרדיט: דובר צה"ל

צה"ל מעריך כי חיסל כ-500-600 פעילי טרור במהלך המבצע בג'באליה. רק 350 אומתו עד כה, בעקבות קרבות ותקיפות אוויריות.

מתחת לאדמה, כ-12 ק"מ של מנהרות של חמאס נהרסו על ידי חיל ההנדסה הקרבית, לאחר שכוחות פשטו על התוואים התת קרקעיים, אומרים בצה"ל.

קרדיט: דובר צה"ל

ברשת מנהרות אחת איתרו הכוחות את גופותיהם של רון בנימין, יצחק גלרנטר, עמית בוסקילה, אוריון הרננדס ראדו, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום. כל השבעה נרצחו על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לעזה.

במנהרה אחרת בג'באליה נהרגו מפקד גדוד בית חאנון של חמאס, חוסיין פיאד, יחד עם מספר פעילים נוספים מירי כוחות מיוחדים.

במסגרת המבצע נהרסו גם שתי מנהרות תקיפה של חמאס. על פי הערכות צה"ל, המנהרות הגיעו למרחק של כ-500 מטרים מהגבול עם ישראל.

גבול מצרים
גבול מצרים. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

בתוך עשרה חיילים ישראלים נהרגו במהלך מבצע ג'באליה, האחרון היה סמל. מחלקה א' (מיל') אדר גבריאל, בן 24, שנהרג אתמול.

על פי בדיקה ראשונית של צה"ל, גבריאל נפגע מרימון שהושלך על ידי פעיל טרור מבניין בזמן שכוחות סרקו את השטח. החיילים הרגו את הפעיל זמן קצר לאחר מכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן