חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתניהו נגד בית הדין בהאג: "פשע שנאה אנטישמי חסר תקדים"

נתניהו רפיח חמאס
ראש הממשלה נתניהו. קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים את בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בניסיון למנוע מישראל להגן על עצמה מפני טרור, זאת ברקע דיווחים על כך שבית המשפט של האו"ם עשוי להוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראלים: "פשע שנאה אנטישמי חסר תקדים".

"שמונים שנה לאחר השואה, הגופים הבינלאומיים שהוקמו כדי למנוע שואה נוספת שוקלים לשלול מהמדינה היהודית את הזכות להגן על עצמה מפני אלה שבאו לבצע רצח עם נגדנו, ועדיין פועלים באופן פעיל לעשות זאת", אומר ראש הממשלה בהצהרה מצולמת. "איזו אבסורד, איזו עיוות של צדק והיסטוריה."

אם בית המשפט יאשר צווי מעצר בגין פשעי מלחמה, תהיה זו "שערורייה בקנה מידה היסטורי", הוא מוסיף, וכינה את המהלך "כתם בל ימחה על כל האנושות" ו"פשע שנאה אנטישמי חסר תקדים".

נתניהו מאשים את בית הדין הפלילי הבינלאומי בניסיון מכוון לשתק את ההנהגה הפוליטית והצבאית של ישראל, ומבטיח ש"שום החלטה, לא בהאג ולא בשום מקום אחר, לא תפגע בדבקותנו להשיג את כל מטרות המלחמה", ביניהן החזרת החטופים לישראל, סילוק חמאס מהשלטון והבטחת העדר איום מעזה וייצוב גבולותיה הצפוניים של ישראל.

מדאיג: בית הדין בהאג צפוי להוציא צווי מעצר נגד נתניהו גלנט והלוי

הוא מסיים את הצהרתו בקריאה למנהיגי העולם, ולנשיא ארה"ב ביידן, לצאת נגד התוכנית המדווחת להוציא צווי מעצר, ומזהיר שמהלך כזה יפגע לא רק בזכותה של ישראל להגנה עצמית אלא גם בזכות "כל הדמוקרטיות בעולם".

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן