חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נסרין יוסף מסרבת להדליק משואה: "איומים על חיי ועל משפחתי"

נסרין יוסף משואה
טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות, הר הרצל, ירושלים. קרדיט: לע"מ

נסרין יוסף, שנבחרה להדליק משואה בטקס יום העצמאות על פועלה להצלת קהילתה במהלך מתקפת הטרור הקטלנית של חמאס ב-7 באוקטובר, הודיעה כי לא תוכל לקבל את הכבוד בשל איומים על חייה ועל משפחתה.

יוסף, אישה דרוזית, סייעה למנוע טבח בישוב יתד שעל גבול עזה ב-7 באוקטובר. היא השתמשה בערבית, שפת האם שלה, כדי לשכנע מחבלים שהיא תתן להם כסף כדי שיסתלקו, תוך שהיא אוספת מודיעין חיוני ומעבירה אותו לצה"ל.

קיבוץ בארי לא מכבד קיבוץ בארי.
אילוסטרציה קרדיט: קובי גדעון, לע"מ

למחרת ה-7 באוקטובר, נסרין ומשפחתה פונו מקהילתם יחד עם כל תושבי עוטף עזה, כדי להגן עליהם מהלחימה. משפחת יוסף הועברה בסופו של דבר לעיר אילת.

שם פורסם סיפורה בתקשורת, והיא נאלצה להתמודד עם תגובות קשות מצד ערבים שזיהו אותה, כך על פי מכתב שנשלח מטעמה של יוסף לוועדה האחראית על הטקס. באחד המקרים, תוקף קרע ממנה תליון מגן דוד, נכתב במכתב.

"מסיבה זו ובעקבות איומים נוספים, נסרין החליטה בכאב גדול למשוך את מועמדותה מתפקיד מכובד זה" כדי שלא תסבול נזק נוסף מעבר לאירועי ה-7 באוקטובר, "וכן כדי להגן על בני משפחתה מכל איומי תקשורת ותקשורת", נכתב במכתב.

שיקום ערי הדרום
קרדיט: מארק ניימן, לע"מ

"נסרין ובעלה אייאד מודים מעומק הלב על הכבוד שניתן להם לשאת משואה ולעמוד במקום שבו עמדו גיבורים ואינטלקטואלים גדולים".

בראיון ל"חדשות 12", אמרה יוסף כי "זו המדינה שלנו ואנחנו נמשיך להגן עליה, בין אם נדליק משואה או לא". "אני חושבת שיש אנשים שראויים לכך יותר ממני, ואני רוצה להגן על עצמי ועל משפחתי", אמרה.

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן