חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיכאלי קוראת לפרק את נצח יהודה: "הורגים פלסטינים ללא סיבה"

מיכאלי נצח יהודה
קרדיט: חיים צח, לע"מ

בעקבות דיווחים על כוונת ארה"ב להטיל סנקציות על גדוד "נצח יהודה" של צה"ל, קוראת יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, לפרק את היחידה. מיכאלי רואה בסנקציות "הכרה במציאות והבנה שלא ניתן להמשיך בהתנהלות הישראלית בשטחים". לדבריה, "ההתנהלות האלימה והמושחתת של גדוד נצח יהודה וסביבתו ידועה זה שנים, ולא נעשה דבר כדי לעצור אותה".

מיכאלי מציינת כי "לפני שנתיים הקימו האמריקאים צוות לחקירת הגדוד, כך הדרגים הפוליטיים והצבאיים לא יכלו לטעון שלא ידעו". היא מוסיפה כי "במקום להתעורר ולטפל בבעיה, אנו מקבלים עוד מנה של הכחשה, גרירת רגליים, שקרים וכיסוי על המציאות המרה" – מה שהוביל, לדבריה, להטלת הסנקציות.

"נצח יהודה הוא גדוד צה"ל שהיה צריך להיות מפורק מזמן", ממשיכה מיכאלי. "רוב החרדים שמשרתים בצה"ל לא משרתים בו היום. זהו גדוד של 'נוער גבעות' ושל אלה שרואים בדת תירוץ לתקוף ערבים".

לסיום היא הוסיפה: "זה גדוד שמכשיר את אלימות המתנחלים וגם מייצר אותה בהתלהבות בעצמו. גדוד שהשאיר אזרח פלסטיני-אמריקאי בן 80 למות בשטח, שהורג פלסטינים ללא סיבה אמיתית, גדוד שמכה עצורים פלסטינים ומתעלל בהם".

לוחם בגדוד נצח יהודה. קרדיט: דובר צה"ל

נזכיר כי הסנקציות הן תגובה לכאורה על הפרות זכויות אדם שביצעו חברי היחידה נגד פלסטינים בשטחים. בתגובה לדבריו של שר הביטחון בני גנץ, לפיהם היחידה היא "חלק בלתי נפרד מצה"ל", טוענת מיכאלי כי "ההגנה האוטומטית עליה מטילה צל כבד על צה"ל כולו".

ארה"ב צפויה להטיל סנקציות על גדוד "נצח יהודה" – זו הסיבה

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן