חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיוחד: פרטים חדשים מהמבצע בו חולצו גופותיהם של 4 החטופים הישראלים

מבצע גופות
קרדיט: דובר צה"ל

פעולת צה"ל ברפיח: כתב גלי צה"ל לענייני צבא וביטחון, דורון קדוש, מביא הערב (שני) פרטים חדשים ונוספים אודות מבצע צה"ל ברפיח, וחושף פרטים חדשים על פעולת כוחותינו שהביאה לחילוץ ארבע גופות החטופים הישראלים מעומק הרצועה.

עפ"י פרסומו של קדוש – כוחות צה"ל מאוגדה 162 הגיעו כבר לעומק רפיח, ונמצאים כעת בשכונת בראזיל. הכוחות התקדמו מספר קילומטרים נוספים מעבר למעבר רפיח, וכבשו כבר כשני שלישים מציר פילדלפי, בו הם אוחזים כעת.

זמן לשקם עזה
עזה. קרדיט: דובר צה"ל

לפי הערכת צה"ל, כ-950,000 פלסטינים כבר התפנו ממרחב הלחימה של צה"ל ברפיח. ההערכה היא שנותרו ברפיח כ300-400 אלף פלסטינים שטרם התפנו מהמרחב, והם מרוכזים כעת במרחב מערב רפיח, שם צה"ל עדיין לא נלחם.

פרטים חדשים על המבצע של צה"ל ושב"כ לחילוץ גופות ארבעת החטופים הישראלים: הגופות חולצו ממתחם תת קרקעי במחנה הפליטים ג׳באליה. מדובר במתחם תת קרקעי שצהל טרם הגיע אליו בתמרון, ושימש את חמאס כאתר פיקוד ושליטה שהארגון ניסה לשקם ולהביא לשם יכולות פיקוד, תקשורת, טלפוניה ממקומות אחרים שנהרסו.

חטיבות מילואים עזה
קרדיט: דובר צה"ל

בתוך המתחם אותרו הגופות כשהן מוסתרות. לא הייתה לחימה מול מחבלים בתת קרקע, אבל כן היו היתקלויות רבות וחיכוך בשטח העל קרקעי. כוחות מפלוגת חץ של גדוד 202 בצנחנים איתרו את הפיר בהתאם למידע מודיעיני והם אלה שהובילו את המבצע, וזאת לאחר שמפקד הפלוגה (רס"ן גל שבת) נפצע אנושות בקרב, וחמישה מלוחמי הפלוגה נהרגו באירוע ירי דו צדדי.

עוד חושף הכתב הצבאי קדוש כי בתוך המנהרה שבה אותרו גופות החטופים אותר מטען שוואז רב עוצמה שחמאס תכנן ככל הנראה לפוצץ על הכוחות שיגיעו למנהרה.

תיעוד מעזה: המחבל התכונן לצאת מתוך פיר – וחוסל | צפו

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן