חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ישראל הציבה בפני חמאס אולטימטום: "עסקה תוך שבוע – או כניסה לרפיח"

ישראל חמאס אולטימטום
קרדיט: דובר צה"ל

ישראל הציבה בפני חמאס אולטימטום, במסגרתו לארגון הטרור יש שבוע להסכים לעסקת החטופים הנמצאת על השולחן, אחרת תפתח במתקפה על העיר רפיח שבדרום הרצועה, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.

הדיווח אינו מפרט מתי הוענק האולטימטום, אך מצטט גורמים מצריים שדיברו היום, משמע לחמאס יהיה עד יום שישי הבא להסכים לעסקה. ברקע – ראש הממשלה בנימין נתניהו מאיים זה חודשים להיכנס לרפיח, וטען שוב ושוב בתקופה זו שפלישה קרובה.

חמאס ההצעה הישראלית
מחבלי חמאס. קרדיט: Hadi Mohammad. Creative Commons Attribution 4.0

לפי הדיווח, הנהגת חמאס המדינית בחו"ל קיבלה את ההצעה האחרונה שאושרה על ידי ישראל בסוף השבוע שעבר, וצפויה להגיע לקהיר בימים הקרובים כדי לדון בה. עם זאת, ראשי חמאס הבכירים בעזה, ובראשם יחיא סינוואר, טרם הגיבו להצעה, ולא ברור אם ראו אותה כלל, שכן הם מסתתרים במנהרות מתחת לעזה.

הנהגת חמאס בחו"ל שלחה אותות מעורבים בנוגע להצעה האחרונה, וגופי מודיעין מצריים לא מנויים אומרים ל-WSJ שחמאס מתוסכל מהפרטים המעורפלים בהצעה לגבי משך ההפסקת האש. חמאס רוצה הפסקת אש ארוכת טווח שתקבל גיבוי בערבות אמריקאית שישראל תכבד את תנאיה, וחוששת שההצעה הנוכחית תאפשר לישראל לחדש את הלחימה תוך זמן קצר.

צה"ל מבצע ממוקד חמאס
אילוסטרציה: דובר צה"ל

לפי הדיווח, ההצעה תכלול שלב ראשון בן 40 יום שבו ישוחררו עד 33 חטופים ישראלים. סביב מועד זה, הצדדים יפתחו במשא ומתן על הפסקת אש קבועה יותר. השלב השני יימשך לפחות שישה שבועות ויראה את

לעדכונים נוספים חפשו את חדשות פרופר ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן