חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לאחר שסונק הודיע על פרישה: זהו ראש ממשלת בריטניה הבא

קיר סטארמר
קרדיט: אנספלאש

רישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה, הודיע ​​כי יתפטר מתפקידו ביום שישי לאחר שהמפלגה הלייבורית בראשות קיר סטארמר זכתה בניצחון מוחץ בבחירות.

"שלחתם מסר ברור שהממשלה בבריטניה צריכה להשתנות, והמסר שלכם הוא השיפוט היחיד שחשוב", אמר סונאק בנאום לבוחרים מחוץ למשרד ראש הממשלה בדאונינג סטריט.

ראש ממשלת בריטניה אנטישמיות
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק. קרדיט: לע"מ

הוא אמר כי "שמעתי את הכעס שלכם, את האכזבה שלכם ואני לוקח אחריות על ההפסד הזה. לכל המועמדים והפעילים השמרנים שעבדו ללא לאות, אך ללא הצלחה, אני מצטער שלא יכולנו לספק את מה שמאמציכם ראויים לו".

סטארמר צפוי להישבע לתפקיד ראש הממשלה החדש בימים הקרובים. הוא הבטיח "לשנות את כיוון המדינה" ולטפל בנושאים דחופים כמו משבר יוקר המחיה ושינויי האקלים.

קיר סטארמר
ראש ממשלת בריטניה הבא – קיר סטארמר. קרדיט: Chatham House

ניצחונו של סטארמר מסמל את סוף עידן עבור המפלגה השמרנית, ששלטה בבריטניה במשך רוב העשור האחרון. זוהי גם מכה קשה לבוריס ג'ונסון, ראש הממשלה לשעבר, שהתפטר מתפקידו מוקדם יותר השנה בעקבות שורה של שערוריות.

אז מי אתה קיר סטארמר?

סטארמר, בן 61 לאחר קריירה ארוכה במשפטים, נחשב לפוליטיקאי חסר כריזמה, אך לאחר 14 שנה של טלטלה ושערוריות פוליטיות תחת שלטון טורי, ובצל אינפלציה גבוהה ועלייה ביוקר המחיה, נראה שהבריטים היו צמאים לשינוי משמעותי – מה שהעניק למפלגתו את אחד הניצחונות הגדולים ביותר בתולדותיה.

קיר סטארמר
ראש ממשלת בריטניה הבא – קיר סטארמר. קרדיט: Chatham House

הוא עלה לראשות המפלגה בשנת 2020 לאחר שג'רמי קורבין כמעט הרס אותה בשערוריות ובמחלוקות משלו. למרות שתמך בקורבין לאורך חלק מכהונתו, הוא הדחיק את קודמו השנוי במחלוקת על רקע האנטישמיות שלו והתנצל בשם מפלגת הלייבור בנאום הראשון שלו ומאז, הסיר כ-300 מתומכיו של קורבין מהמפלגה במה שמקריביו כינו כ'טיהור'.

הוא אמר שהצלחתו תיקבע על ידי חזרת יהודים למפלגה, וההצבעה ביום חמישי הראתה שהוא הצליח. בעוד שבבחירות 2019 רק 11% מהיהודים הבריטים הצביעו הלייבור, תחת קורבין שהכריז על חמאס וחיזבאללה כחבריו, סקרים מיציאות הראו שפעם זה בין 30% ל-50% עשו זאת.

אילוסטרציה: אנספלאש

"יהודים רבים רצו לחזור ללייבור. הם לא רצו לעזוב את המפלגה מלכתחילה אבל נאלצו תחת קורבין", אמר מורה בבית ספר יהודי לוושינגטון פוסט. "זה הבית הטבעי שלנו".

אשתו של סטארמר, ויקטוריה, מגיעה מרקע יהודי אשכנזי והזוג חשף לאחרונה שהם מגדלים את ילדיהם עם דגש על המורשת היהודית שלהם. הם אמרו שהמשפחה מתכנסת לארוחת שבת כמעט מדי שבוע, כולל הברכות המסורתיות, ולעתים קרובות משתתפת בתפילות בבית כנסת ליברלי.

לכל העדכונים הכי מעניינים בזמן אמת לחצו כאן והיכנסו לקבוצת הוואטסאפ של חדשות פרופר!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן